Köpa Ford KA?

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inlägg av Släggmek »

Om vi bara ser till pris och duglighet... :rolleyes::

Tantkörd Mazda 323. De exemplar jag vet av har gått många problemfria mil hos sina nya ägare, verkar vara nästan oberoende av generationen på bilen om den skötts och körts normalt. Toyota Camry rullar och rullar tills ASB får nog av rosten. Se upp med bakbromsarna som ogillar salt - lätta att plocka med men svårt att få riktigt bra igen när det börjat krångla (lönar dock att höra med skroten om oken). Audi 100 80-90-talsmodellerna kan fyndas för 10-15000 i bra skick och köras problemfritt länge, men kräng iväg när krånglet börjar (dyr som BMW på delarna). I mina trakter kör varannan barnfamilj gamla Audi 100 Avant, de har tagit över som slit-och-slängbil från Volvo 745. Se upp för tyskkörda, gott om såna.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Tags:

K_jonsson
Veteran
Namn: krister j
Kör: Ford sierra cossie 4X4

Inlägg av K_jonsson »

mrford skrev:Märkligt dom ka som går där jag bor är inte rostiga??;) finns säkert men dom jag har sett är fina i alla fall!

clio urk det är ju bara skit då ska det va dom senare modellerna! isf alla bilar rostar!! Mazda tex har ju problem me rost på bilar från 06 07 dom byter hjulhus kanter samt dörrar på dessa bilar samt mb har ju haft problem me rost ! golf/ polo då ska det va senare årsm för dom rostar ju framvagnsbalken det är ju standard på dessa

Ka dom rostar bakom stötfångaren så det syns inte förren det är försent ;)

Skriv svar