Prisfråga på Fjädersäte, Länkarm
-
Borntofun
- Erfaren
- Namn: Lars.S
- Kör: Ford mondeo HGV Zetec
- Kontakt:
Prisfråga på Fjädersäte, Länkarm
Detta inom "" fick jag ombesiktning för, min fråga är om någon vet ugnefär vad det kan kosta om jag bytar det på Hedbergs BIL. Ekonomin är kärvsam just nu så det får bli resursbank där 
"Fjädersäte, bak vänster undre, rostskadat"
Sedan fick jag detta under här på "BRA ATT VETA" inom ""
"Fjädersäte, bak höger undre. rostangrepp"
och
"Länkarm, bak, båda sidor, rostangrepp"
Är detta en enormt dyr historia eller kan man komma billigt undan, jag lästa någonstans att om man är riktigt duktig på svetsa så kan man svetsa igen fjädersätena, stämmer det ?
Vad kostar det att byta länkarm bak ?
Bilen jag har är en Ford Mondeo 97 års modell 2,0i GT HGV
MVH
Lars
"Fjädersäte, bak vänster undre, rostskadat"
Sedan fick jag detta under här på "BRA ATT VETA" inom ""
"Fjädersäte, bak höger undre. rostangrepp"
och
"Länkarm, bak, båda sidor, rostangrepp"
Är detta en enormt dyr historia eller kan man komma billigt undan, jag lästa någonstans att om man är riktigt duktig på svetsa så kan man svetsa igen fjädersätena, stämmer det ?
Vad kostar det att byta länkarm bak ?
Bilen jag har är en Ford Mondeo 97 års modell 2,0i GT HGV
MVH
Lars
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Är ju inget som måste åtgärdas nu, så har du det kärvt just nu men ser en ljusning så är det ju bättre att vänta.
Vet tyvärr inte alls vad det kan kosta, folk här kan ju bara gissa. Smidigast om du lyfter luren och frågar dem.
Vet tyvärr inte alls vad det kan kosta, folk här kan ju bara gissa. Smidigast om du lyfter luren och frågar dem.
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
Preben
Du får ju köpa en länkar till varje sida; men med tanke på att det bara var ombesiktning på en kan du ju nöja dig med den nu och ta den andra sen. Det bör ju gå att hitta på bildelsbasen eller laga.nuBorntofun skrev:Så om man köper en länkarm så får man både höger och vänster fjädersäte med det, det låter nästan för bra, då får man hoppas att det inte blir alldeles för dyrt, hoppas det inte är för komplicerat att byta
det är ju timmkostnaderna som brukar skjuta i höjden tycker jag .
MVH
Lars
- Beppe6
- Erfaren
- Namn: Bengt Alexandersson
- Kör: Ford Mondeo ST200 kombi
Heter det inte bärarm??? Svårt byta? Har själv anmärkning bra att veta 2007 rostangripna fjäderfästen , men sen 2008 vart den ståendes pga. generatorras och togs åter i drift fört 2011 gubben bytte generator och besiktade i Augusti 2011 UA!!! Då hade bilen gått 1000mil sen "bra att veta"....Konstigt!!! Vad händer om fjädern går i backen då??? För om fjäderfästet helt rostar ut så går väl fjädern rakt ner i backen???
Svårt byta??? Funnit nya bärarmar på laga.se för 750kr styck men har själv en ST200 kombi -99 så vet inte om det är standard då??
Mvh:Bengt
Svårt byta??? Funnit nya bärarmar på laga.se för 750kr styck men har själv en ST200 kombi -99 så vet inte om det är standard då??
Mvh:Bengt
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Som du med fått svar på under märkesrelaterat i samma fråga så heter det som sagt bärarm och åtgår så en till varje sida bak.
Som i sig inte är vidare svåra att byta även om det självklart kan sitta med rätt fastrostade bultar osv.
Och enligt info jag funnit är det densamma bärarmar till ST220 som till vanliga kombi modellerna. Att detta är missat vid bilprovningen är säkert en miss från deras sida annars är det ett vanligt ställe för dom att sätta rosthackan i desss fjädersäte.
Om en fjäderbotten lossnar blir bilen väldigt låg på den sidan.
Som i sig inte är vidare svåra att byta även om det självklart kan sitta med rätt fastrostade bultar osv.
Och enligt info jag funnit är det densamma bärarmar till ST220 som till vanliga kombi modellerna. Att detta är missat vid bilprovningen är säkert en miss från deras sida annars är det ett vanligt ställe för dom att sätta rosthackan i desss fjädersäte.
Om en fjäderbotten lossnar blir bilen väldigt låg på den sidan.