Extranyckel till C-MAX -05

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Zacko
Nybörjare
Namn: Hans Edvinsson
Kör: C-MAX

Extranyckel till C-MAX -05

Inlägg av Zacko »

Har köpt en Ford C-Max -05 där det bara följde med en nyckel. Ringde Ford(Bilia) och lyssnade vad det skulle kosta att skaffa en extranyckel innan jag köpte bilen. Fick svaret att det skulle kosta 2000:- för nyckeln samt 1000:- för programmering.
När jag sedan hade köpt bilen och ringde upp till Bilia igen sa dom att jag behövde den lilla plastremsan med nyckelnumret på för att göra en ny nyckel !! Ingenting av detta sas i det första samtalet jag hade med dom.
Fick reda på att om man inte har detta nummer får man byta alla lås i bilen samt koda om nya nycklar :madgo:

Kan detta verkligen vara möjligt ??
Finns det någon annan lösning på detta??

/H

Jerkson
Erfaren
Namn: B-O Carlsson
Kör: Mondeo

Inlägg av Jerkson »

Åk till en annan Ford åf Fråga om dom kan se vem som är första återförsäljarn Den åf:en har förhoppningsvis nyckelnumret Har dom inte de kan du be återförsäljarn du är hos ta ett kort på nyckeln du har och maila bilden till ett företag som heter nyckelkopia Så kan dom göra en nyckel efter kortet Förutsatt att kortet är bra

Zacko
Nybörjare
Namn: Hans Edvinsson
Kör: C-MAX

Inlägg av Zacko »

Kollade med Ford(huvudkontor,Göteborg) och dom sa att dom inte kunde se vart bilen var såld som ny ?? Verkar väldigt konstigt tycker jag !

Googlade på nyckelkopia och dom verkar bara göra cykelnycklar ???

Jerkson skrev:Åk till en annan Ford åf Fråga om dom kan se vem som är första återförsäljarn Den åf:en har förhoppningsvis nyckelnumret Har dom inte de kan du be återförsäljarn du är hos ta ett kort på nyckeln du har och maila bilden till ett företag som heter nyckelkopia Så kan dom göra en nyckel efter kortet Förutsatt att kortet är bra

Jerkson
Erfaren
Namn: B-O Carlsson
Kör: Mondeo

Inlägg av Jerkson »

Du har PM

Skriv svar