Köpa däck på nätet? Svår fråga för mig

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
ralph
Nybörjare
Namn: Ralph Herzog
Kör: Ford Focus

Köpa däck på nätet? Svår fråga för mig

Inlägg av ralph »

Hej!

Jag beställde förra veckan mina nya vinterdäck på nätet och tänkte dela med mig av mina erfarenheter. För det första så har jag aldrig beställt däck online förut så var lite nervös hur det skulle gå. För det andra var däckleverensen en vecka sen, vilket var lite störande. Men däcken var i fint skick och väldigt smidigt levererade. På det stora hela är jag nöjd. Att balansera däcken och sätta på dem var ingen större grej. Firman jag beställde hos var förresten http://www.tirendo.se. Är det någon som också har erfarenheter av att beställa från dem så dela gärna med er.

Mvh Ralph

Användarvisningsbild
MrB
Veteran
Namn: Björn Liedström
Kör: Capri
Medlemsnummer: 259

Inlägg av MrB »

Frågan är bara om det blir så mycket billigare för när däck verkstäderna kör sin drive typ köp 4 betala för 3 och sedan igår montering & balansering(vilket man får betala extra för om man "webhandlar") så brukar det inte skilja många kronor och då slipper man kånka runt skiten
Sedan finns det ett varningen finger ...Vissa däck är gjorda för syd/mellan europeiskt klimat och är inte samma däck som säljs i Norden (hårdare gummi blandning ) och dessa säljs ganska friskt på dessa Webshopar, jag säger inte att alla gör det men det är vanligt , Skulle man då titta på vad dessa Sydeuropeiska däck kostar i te x Tyskaland så är det inte speciellt billigt i webshopen

Men det är ju med däck som med allt annat .... billigast gäller ,just nu är det Kina men de har ju fått upp ögonen att de också måste göra något åt sin miljöförstörng & Kineserna vill inte längre jobba gratis ! så nu är det väl dags för ett nytt barn arbetarland typ Nordkorea vilket verkat fatta galoppen att ta över staffet pinnen... märkligt att vi aldrig fattar att problemt bara flyttas runt i värden
FORD CLUB SWEDEN – Suppleant.

Totalt såld i Ford träsket ....

Låst