Capri nr 2 provstartad med MS&EDIS
Tja.
Det låter juh skitbra att ni får till det... Men visst var du o körde i lördags? tyckte att det var du...
Gick det inte liite för fett då oxå.?
Annars så såg det mycket bra ut, lite väl tufft motstånd..
vart har ni beställt MS ifrån? Beställde du byggsatts eller?svårt att bygga ihop? Vad fick du ge för kitet?
Jag funderar på att sätta in MS om det blir nå turbobygge för mig (kassan e tom just nu...).
+ att jag har en trasig kam i bilen...
//Jonas
Det låter juh skitbra att ni får till det... Men visst var du o körde i lördags? tyckte att det var du...
Gick det inte liite för fett då oxå.?
Annars så såg det mycket bra ut, lite väl tufft motstånd..
vart har ni beställt MS ifrån? Beställde du byggsatts eller?svårt att bygga ihop? Vad fick du ge för kitet?
Jag funderar på att sätta in MS om det blir nå turbobygge för mig (kassan e tom just nu...).
+ att jag har en trasig kam i bilen...
//Jonas
- therealpinto
- Legend
- Inlägg: 10231
- Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
- Ort: Kåge, Norrland
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:

Hej
Får jag chansen bromsar jag gärna bilen igen, när den går någorlunda.
Jo, jag körde i nån skog i lördags. Det gick fett på låglast i alla fall, vi hann inte kolla upp om det blev för fett på fullast men jag tror inte det. Så här i början av säsongen är det hopplöst att få till starterna - för högt tryck i däcken och för taskig känsla i fötterna. Utan diffbroms tappar man direkt i starten om det spinner för mycket och för att en M3 E36 (3.2) ska vara inom räckhåll måste allt stämma. Dessutom får man nog ladda mer än 0,6 bar då ;-)
Mitt MS är köpt som kit från USA, totalsumman blev kanske 1500-2000:- eller nåt sånt. Inte så svårt att sätta ihop men man måste ju kunna löda...
/Gustaf
Får jag chansen bromsar jag gärna bilen igen, när den går någorlunda.
Jo, jag körde i nån skog i lördags. Det gick fett på låglast i alla fall, vi hann inte kolla upp om det blev för fett på fullast men jag tror inte det. Så här i början av säsongen är det hopplöst att få till starterna - för högt tryck i däcken och för taskig känsla i fötterna. Utan diffbroms tappar man direkt i starten om det spinner för mycket och för att en M3 E36 (3.2) ska vara inom räckhåll måste allt stämma. Dessutom får man nog ladda mer än 0,6 bar då ;-)
Mitt MS är köpt som kit från USA, totalsumman blev kanske 1500-2000:- eller nåt sånt. Inte så svårt att sätta ihop men man måste ju kunna löda...
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
- therealpinto
- Legend
- Inlägg: 10231
- Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
- Ort: Kåge, Norrland
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
