Tips på person/verkstad inför Cossie bygge

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Mikke
Legend
Namn: Mikke
Kör: Alfa Romeo Giulia
Medlemsnummer: 265

Tips på person/verkstad inför Cossie bygge

Inlägg av Mikke »

Hej,
2004 reggade jag konto på detta forumet. Nybliven körkortsägare, fattig student och innehavare av en Ford Sierra -92 inköpt för 5000kr.

Sedan dess har jag avverkat 3x Sierra, 5x Mondeo, 1x Cougar, 1x Fiesta och kör idag bilar av annat märke.

18-åriga jag drömde om en Sierra Cosworth men ekonomin som student tillät inte sådana utsvävningar.

Nu är förutsättningarna något annat och jag har som ambition att bygga min dröm Cossie. En bil till mitt 18-åriga jag.

Mitt mål är att bygga en Sierra Cosworth Sapphire (ev. Flügel) i nära orginalformat med vissa smakfulla justeringar så som lackade lister, lagom sänkning m.m. En smakfull twist på en orginalare i ABSOLUTA toppskick. Varenda pinal i bilen ska vara i toppskick. Inredning, motorutrymme, chassie/lack. Jag har inga problem att spendera ett par 100k i renovering av ett fint objekt, jag ämnar att ha kvar bilen i många, många år. Vissa uppgraderingar avseende motoreffekt bör genomföras också.

Jag bevakar objekt både i Sverige och utomlands. Grundkvalitén och historiken i objektet är viktig men hela bilen kommer plockas ner och byggas om.

Jag söker någon som kan hjälpa mig att genomföra detta bygget. Någon som kan rekommendera vem jag ska prata med? Vilka verkstäder kan göra sådana här renoveringar? Jag utgår från Örebro.
MIKKE
:eclipsee_

Användarvisningsbild
need 4 speed
Legend
Namn: Juha Mäki
Kör: Sierra Cosworth -91. + mycket annat.
Medlemsnummer: 14

Inlägg av need 4 speed »

Ska det var en typ customverkstad som ska göra hela bygget? Eller har du som avsikt att göra vissa delar själv?
Sierra cosworth -91 http://www.garaget.org/?car=104406

201m 7,83
Km/h 147,22
60fot 1,81

Mikke
Legend
Namn: Mikke
Kör: Alfa Romeo Giulia
Medlemsnummer: 265

Inlägg av Mikke »

Jag har som avsikt att lämna bort hela bygget!
MIKKE
:eclipsee_

Skriv svar