Ford ranger med familj

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Nicce
Nybörjare
Namn: Niclas Hamrin
Kör: Ford ranger 3.2l Wildtrak -16

Ford ranger med familj

Inlägg av Nicce »

Hej, har kanske en för många konstig fråga, men som jag ändå måste ställa!

Jag är sjukt sugen på att köpa en pickup, och mitt val föll direkt på Ford ranger 2012-2015. Årsmodellen är mest bara för att jag vill i princip bara byta rakt av mot min xc60 jag har idag och dom ligger i samma prisklass ungefär. Sen har jag hört mycket bra om rangern + att den är väldigt snygg!

Min fråga är dock.. Jag har 2 små barn som sitter med bakåtvänd bilbarnstol. På passagerarsidan går det bra, men bakom förarsätet är jag rädd att det blir lite trångt.. På min nuvarande bil funkar det inte. Är det någon här på forumet som har småbarn, och ändå kör Ford ranger? Eller annan pickup för den delen (förutom dodge ram då som är större än störst invändigt). Är wildtraken större, eller är det bara utrustningen som är skillnaden?

Bilen kommer främst användas av mig som arbetsfordon, men jag måste ändå ha möjligheten att skjutsa småttingarna.

Med vänlig hälsning
Niclas

Jonas Jonsson
Erfaren
Namn: Jonas Jonsson
Kör: Ranger Raptor 2021
Super Seven (på mestadels forddelar)
Opel Kadett GSi 16V

Re: Ford ranger med familj

Inlägg av Jonas Jonsson »

Tror det kan bli svårt. Jag har en Ranger Raptor förvisso knappt ett år men storleken är densamma. Är inte möjligt att köra framför en barnstol vad jag tycker. Jag är iofs lång men även med normal förare så är det inte rimligt tyvärr

Skriv svar