Polering - Bilder, tips & trix
- Johansson
- Legend
- Namn: Linus Johansson
- Kör: Sierra Cosworth RWD-89, Fiesta ST-17
- Medlemsnummer: 67
Re: Polering - Bilder, tips & trix
Ja faktiskt
sen var jag lite nyfiken på hur det såg ut bakom. Ägt bilen i ca 15 år och aldrig plockat bort stötisen bak.
FORD CLUB SWEDEN
Tags:
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Jag har sympatier för Linus. Jag är likadan när jag ska göra nåt. Plockar bort grejerna när jag vill komma åt. 
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
-
mange39
- Veteran
- Namn: magnus unger
- Kör: focus stline 19
puma st-line x 21 - Ort: enköping
- Medlemsnummer: 549
kommer bilder vid tillfälle
apropå angelwax tycker jag dom dammar som skam.
funkar magnify bra ? funderat på testa den hitils bara kört menzenas powerlock på bilar eller ja
har väl hitils gjort 3 bilar själv provar fortfarande runt på olika trissor hitils hålt mig på biliga trissor padboys ,mm vilka kör du ?
och till vad ?
- Johansson
- Legend
Där se man, jag har kört hela Sierran med Heavy cut (Resurrection) och micro wool och tycker den dammar väldigt lite. Sen spelar det väl in hur mycket det avverkar också, sierran är omlackad när den kom till Sverige och är stenhård i lacken.
Magnify funkar bra, jag gjorde ett misstag att lägga det på en bil när det var för varmt och då ville det härda lite för snabbt, så det ska man ha i åtanke. Det gäller nog alla typer av förseglingar så det var en riktig tabbe
Jag testa också lite olika trissor men det jag har kört med nyligen som funkar bra är
Micro Wool från Nordic pad, Rupes meduimtrissa (Gul). CCP Fire pad (Heavy cut) är riktigt bra men jag är lite tveksam till hållbarheten särskilt på den lilla trissan.
Ett medel som jag verkligen tycker funkar bra om man inte vill hålla på att byta är Rupes DA Fine (Gul kork). Detta kan man köra med ull och en mediumtrissa och få bra resultat.
//Linus
Magnify funkar bra, jag gjorde ett misstag att lägga det på en bil när det var för varmt och då ville det härda lite för snabbt, så det ska man ha i åtanke. Det gäller nog alla typer av förseglingar så det var en riktig tabbe
Jag testa också lite olika trissor men det jag har kört med nyligen som funkar bra är
Micro Wool från Nordic pad, Rupes meduimtrissa (Gul). CCP Fire pad (Heavy cut) är riktigt bra men jag är lite tveksam till hållbarheten särskilt på den lilla trissan.
Ett medel som jag verkligen tycker funkar bra om man inte vill hålla på att byta är Rupes DA Fine (Gul kork). Detta kan man köra med ull och en mediumtrissa och få bra resultat.
//Linus
FORD CLUB SWEDEN
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Grymt Linus 
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
- Johansson
- Legend
Tack kompis!
Självklar tvättad med tershines produkter innan polering.
Självklar tvättad med tershines produkter innan polering.
FORD CLUB SWEDEN