Nerspytt säte!
-
bulten
Nerspytt säte!
Efter mycket sparande och vändande på slantarna så köpte jag en focus c-max! På FÖRSTA turen spydde en av mina söner ner baksätet!! Skitskoj!!!
Jag tvättade genast,men när det nu har torkat så är det vita ringar runt dom gamla fläckarna. Är det någon som vet hur man får bort dom??
Tack på förhand.. Jörgen
Jag tvättade genast,men när det nu har torkat så är det vita ringar runt dom gamla fläckarna. Är det någon som vet hur man får bort dom??
Tack på förhand.. Jörgen
-
SK Racing
Jag kan inte råda dig i detta specifika fall men jag har sanerat många inredningar på bilar jag köpt och jag använder mig av Snowclean grovrent extra när jag sanera svensson bilar.
Jag monterar alltid ut hela inredningen och tvättar den bit för bit och resultatet blir för mig mycket bra.
Lycka till
Jag monterar alltid ut hela inredningen och tvättar den bit för bit och resultatet blir för mig mycket bra.
Lycka till
- Bilagor
-
-
SK Racing
- low-life
- Legend
- Namn: Tobbe H
- Kör: Ford cosworth rwd,Chrysler pt cruiser -00
Det bruka fungera ganska bra faktist som SK Racing förklarat. Bara man har hyffsat kraftig högtryckstvätt så det rengörs på djupet.
Eller om man inte vill procka isär inredningen, så textildammsuger man klädseln.
Då rengör det också på djupet. Fördelen är att man inte behöver plocka isär någonting.
Impregnerar man inredningen så skyddar det bättre mot glass, spyor etc. Är som att lackskydda billacken.
Mvh/Tobbe
Eller om man inte vill procka isär inredningen, så textildammsuger man klädseln.
Då rengör det också på djupet. Fördelen är att man inte behöver plocka isär någonting.
Impregnerar man inredningen så skyddar det bättre mot glass, spyor etc. Är som att lackskydda billacken.
Mvh/Tobbe
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
En kompis jobbade förut med bilrekond och där använde de ofta något engelsktillverkat medel som jag vill minnas hette Tardis. Mycket effektivt mot olika föroreningar, men ruskigt starkt. Vet dock inte om det finns numera eller går att köpa över disk. Ozontvätt brukar ta bort lukter, men jag vet inte om det tar bort själva föroreningarna ur materialet. Ett problem med spya är att det innehåller enzymer och det biter in värre än det mesta.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Själv har jag god erfarenhet av tex Biltemas skumtvätt (art 36-4513) och efter liknande incidenter med dom mindre familjemedlemmarna, så testa gärna detta och gå på ordenkligt med skum så blir resultatet iaf klart godkänt.
Såg nu att första inlägget var 2 månader gammalt så det är väl nu fixat,,, men för kommande behov kan ju tipset vara aktuellt. :-)
Såg nu att första inlägget var 2 månader gammalt så det är väl nu fixat,,, men för kommande behov kan ju tipset vara aktuellt. :-)
-
Hartvik