Snart dags för första service, var ?

Diskussioner kring bilvård (ex. biltvätt, vaxning och polering) och andra förbättrande åtgärder (ex. lack och rostlagning).
ljesper

Snart dags för första service, var ?

Inlägg av ljesper »

Hej !
Jag undrar bara om ni har något förslag på service verkstad, för min Mondeo 2.5T -08. Som man hör ibland så kan det skilja mycket på service priserna.

Jag bor i Stockholm/Hägersten, men befinner mig ibland i Västerås, så om det är någon som kan ge ett bra pris exempel på service kostnader, så vore jag tacksam.

Jag har använt Kindwalls i Sätra till tidigare bilar, men har fått för mig att dom är dyra.

//Jesper

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Priset är kanske inte det första du ska titta på, utan kvalitén/nivån på jobben som en tilltänkt firma/person gör.

Sedan om någon är billig eller dyr har ju inget med kvalitén/nivån på jobbet att göra, i Karlskrona finns ingen verkstad som jag släppt min bil till i allafall utan närmsta serviceställe är mitt garage :)

Tyvärr så kan man ju inte med bibehållen garanti serva en ny bil själv, har talat med märkesfirma om detta och trots att man gör jobbet bättre själv så räknas det inte, tyvärr :banghead:

ljesper

Inlägg av ljesper »

Jo, självklart är ju kvaliten/jobbet det viktigaste när det gäller servicen. Och som du skriver, för att behålla garantin, måste man ju lämna till en märkes verkstad, men jag tänkte att om någon har något tips, om bra och billig verkstad, så vore det fint.

//Jesper

J_P
Veteran
Namn: JP
Kör: Ford Mondeo Titanium 5-Dr 180Hk TDCi 2015

Inlägg av J_P »

Kindwalls Sätra, Bilia Segeltorp, Speicher Auto i Huddinge, Nacka Biltrim Nacka, Bilia Västerås några av de som ligger nära,,

ljesper

Inlägg av ljesper »

Tack för tipset, men du har ingen aning om det skiljer mycket på priserna ?

//Jesper

J_P
Veteran
Namn: JP
Kör: Ford Mondeo Titanium 5-Dr 180Hk TDCi 2015

Inlägg av J_P »

Sorry, har sämre koll på det.

Användarvisningsbild
cossiepatrick
Legend
Namn: Patrick T
Kör: Cosworth
Medlemsnummer: 109

Inlägg av cossiepatrick »

det är ju bara att ringa o kolla priser hos dom
FORD CLUB SWEDEN – Moderator.

ljesper

Inlägg av ljesper »

Jo ja vet, jag kan ringa, men jag trodde kanske att någon här på forumet hade något bra tips, på bra och billig verkstad.

//Jesper

ljesper

Inlägg av ljesper »

Bara som ett tips, Kindwalls i Sätra tar 2900 kr för första års servicen, och Bilia i Västerås tar 2600 kr för samma service. Det ingår precis samma saker i dessa servicar. Så det skiljer inte så mycket mellan dessa 2, skall kolla Upplands motor också.

//Jesper

ljesper

Inlägg av ljesper »

Upplands motor i Akalla, skulle ha 3700 för servicen !!???

Gissa om jag åker dit.......skulle inte tro det...

//Jesper

Skriv svar