Få bort dålig lukt

Diskussioner kring bilvård (ex. biltvätt, vaxning och polering) och andra förbättrande åtgärder (ex. lack och rostlagning).
KoktGrus
Veteran
Namn: Fredrik
Kör: Mondeo -05

Få bort dålig lukt

Inlägg av KoktGrus »

Har haft vatten i bilen i minst ett år (dock bara regnvatten, kunde ju varit värre)...... så mattan luktar lite illa, sen har förra ägaren haft hund i bilen...

hur får jag bilen att lukta neutralt? vill helst inte ha tallbarrsdoft, utan en doft av ingenting... möjligtvis nybilsdoft då, men inget som liknar ett överdrivet desperat försök till god lukt :)

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Jag och mina kompisar, vi har en förkärlek till att montera ut hela inredningarna och tvätta dom med vattenslang/högtryckstvätt, fungerar fint för oss men kanske inte så smidigt, men jäkligt rent blir det i allafall.

Vi använder oss av alkalisk avfettning vid all tvätt av inredning, typ Snowclean grovrent extra eller HE-1.

KoktGrus
Veteran

Inlägg av KoktGrus »

lite svårt med golvmattan i en mondeo :)

eller ni kanske vill göra det för en flaska whisky? :)

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

KoktGrus skrev:
eller ni kanske vill göra det för en flaska whisky? :)
Jag tror inte någon av oss dricker whisky, men ta en helg o smutta på whiskyn o sanera bilen invändigt, kan bli en trevlig helg :) o bilen blir sååååååååååå fin inne o doftar rent :D Ja om du inte sveper flaskan för snabbt o spyr ner bilen...

KoktGrus
Veteran

Inlägg av KoktGrus »

attans då :)

är väl bara att bita i det sura äpplet, eller den sura mattan i det här fallet och sätta igång =/

Användarvisningsbild
johwi97
Veteran
Namn: Johnny Shelby Wiklund
Kör: Ford Mondeo V6 Ghia -00

Inlägg av johwi97 »

Vi har hundar hemma och det bästa sättet att få bort stank tycker jag är att ta en glasskål med en deciliter ättika i och låta det stå över natten. Tänk på att ättika fräter sönder metall dock, så tappa inget.
170 hk och 220 km/h är livet!!! :starter:

granada
Veteran
Namn: Benni Karlsson
Kör: Ford KUGA 2020 , Ford Mondeo 2,0 Diesel 2014 , Ford Focus CC 2,o 2008
Medlemsnummer: 168

Inlägg av granada »

Hålller med om detta tips, ättika kan göra underverk. Finns även en sk doftätare att hyra
tar bort odörer med hjälp av ozon.
Lycka till

Skriv svar