Tips: Sliten skinn-klädsel? titta här!

Diskussioner kring bilvård (ex. biltvätt, vaxning och polering) och andra förbättrande åtgärder (ex. lack och rostlagning).
Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!

Tips: Sliten skinn-klädsel? titta här!

Inlägg av Skinkis »

Vet att det inte är en Ford jag har gjort detta på, men skinn som skinn!
Köpte nyligen en "ny" bil med svart skinnklädsel. Insteget på förarstolen vart lite skavd och sliten som det brukar bli efter ett par år utan ordentlig skötsel.

Beställde via Ebay England ett kitt (17pund plus frakt) som var färganpassad till just min bils färg. I kittet ingår färg, ljus toner, mörk toner samt glansmedel. Detta för att skinnet kan ha blekts efter ett par år, så man får experimentera lite innan man träffar en 100%ig färg. Företaget som sålde har till många olika märken, inget problem att få tag till Ford för er som vill prova och finns givetvis i mer än svart färg!

Sagt och gjort! Inredningen tvättades med vatten och diskmedel, sedan en gång till med enbart ljummet vatten.
Efter att skinnet fått torka las ett lager färg.
Sedan är det dags att torka detta med hårfön.
Lager två läggs på, sedan hårfön.
Lager tre, hårfön.

Man kan givetvis lägga så pass många lager som behövs, jag hade nog klarat mig på två, men la ett tredje också.

Lägger upp ett par före- samt efter-bilder.
Hoppas att detta kan hjälpa någon som vill "piffa" upp sin skinninredning!

Mvh/Hampus
Bilagor
P9150017.JPG
P9150016.JPG
P9150002.JPG
P9150001.JPG
P9150004.JPG

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Ser ju svinfint ut :)

Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!

Inlägg av Skinkis »

Gjorde ett riktigt lyft måste jag säga!
Sprickor osv. försvinner ju inte, men man slipper i alla fall all bortskavd färg.
Man lägger inte riktigt märke till sprickorna längre då färgen är den samme.

La även på vissa ställen på ratten då även den hade spår efter dålig skötsel, även den blev kanon! Är nog de bästa 17 pund jag någonsin investerat i! :)

Skriv svar