Lacka upp röd igen! Tips?!

Diskussioner kring bilvård (ex. biltvätt, vaxning och polering) och andra förbättrande åtgärder (ex. lack och rostlagning).
timpO

Inlägg av timpO »

Var ett tag sen jag var inne här men har rubbat upp bilen nu iaf och det blev över min förväntan så åker nog såhär till vårkanten eller sommarn och sen rött igen :) Bra tips dedär om ta bort kromet och lacka bakom tex då man kan behålla kromet utifall nästa ägare vill ha det tex utan att man förstört nått (Y) Kromlisterna på sidan har jag stor beslutsångest över iaf då det blir som två olika bilar med eller utan....... suck inte lätt att ha en sånhär bil då man blir så petig.. Har sett många som förstört domhär bilarna med massa fulstyling och det vill jag inte göra med denna!

Kan ju också lägga upp en bild eller två så ni får se hur den ser ut idag :)

Bild
Nu glänser iaf lacken! Men såg att nån sopa rollat under kromlisterna och lite på motorhuven, men men det försvinner när man lackar sen :)

Bild
Där kan ni se rallystolarna som åkt i, min egengjorda alu-knopp (lacka svart eller låta va sådär?!) samt pappas gamla luisiratt med ditsatt fordmärke i mitten för mer originalkänsla :)

timpO

Inlägg av timpO »

Någon som har en grill över btw? :)

Skriv svar