Lackering Ford sierra 2.0CLi -88

Diskussioner kring bilvård (ex. biltvätt, vaxning och polering) och andra förbättrande åtgärder (ex. lack och rostlagning).
MoWoS
Nybörjare
Namn: Mathias Nilsson
Kör: Ford Sierra 2.0CL -88

Lackering Ford sierra 2.0CLi -88

Inlägg av MoWoS »

Hej
undrar lite vad det skulle kosta om jag skulle vilja lacka om bilen blank svart med två stripes över hela bilen? om jag då gör slipningen och ruggningen och ja allt som behövs innan lackering själv.
och jag vill då ha den lackerad av "proffs" :)

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Det varierar säkert var i landet en bor, tex i denna byhålan så drar oftast en hellack iväg till 25-30 k, då ingår uselt förarbete, minimalt med färg och torrsprut och ev någon rinning... Men dom har fin lokal o F-skatt.

Problemet med att du gör förarbetet är ju att lackeraren om han/hon inte känner dig inte vill ta jobbet då dom får svårt att lämna någon form av garanti på jobbet och du får ju samma problem på ditt håll om något skulle vilja reklameras.

Att strippa bilen går ju alltid bra o göra innan men spackling o slipning, det brukar den som ska hålla i sprutan vilja göra.

Men kolla runt hos firmorna och seriösa hemlackare i din "by" för att bilda dig en uppfattning, färgen har dom sista åren stigit i pris och det gör ju det hela dyrare, ska man då lacka om ett helt chassie ut o invändigt så drar det iväg, även om man gör allt själv.

Till min Datsun 160 J SSS gick det åt ca 6 liter bas o ca 6 liter klarlack, med härdare o lite annat så gick matrialet till runt 7-8 k.

Skriv svar