Regler turbo/E85 ombyggt fordon???

Tekniska diskussioner om bilar, motorer och andra relaterade prylar.
Användarvisningsbild
T.S.
Veteran
Namn: Stig U.
Kör: Ford Scorpio 2.9 GLX -94. BMW 740 -95.

Inlägg av T.S. »

therealpinto skrev:Hej

Inga problem, fråga på. När det gäller gamla bilar så är det årsmodellen som är intressant. Är det årsmodell 1975 så är det 1975 års regler dvs du kan köra turbokonverterat utan större problem (bara effekt etc. är okej).

Gustaf
Tackar så hemsk mycket Gustaf!
Jag är så van att allt går fel så givetvis trodde jag detsamma nu. :tonofbric

Jag tackar och bugar,
Stig
T.S.
"Det är bättre att fråga och verka dum,
än att inte fråga och förbli dum"
:)
"Vi slutar inte meka för att vi blir gamla.
Vi blir gamla för vi slutar meka."
:jobbar5:

Tags:

zwaa
Nybörjare
Namn: Anders Brandén
Kör: Peugeot 206

Re: Mattias Åhmans lista

Inlägg av zwaa »

T.S. skrev:
lör nov 02, 2013 4:59 pm
… tyvärr var en länk bruten till Mattias Åhmans lista så om du har adressen till denna vore jag tacksam.
Mattias Åhmans lista publiceras inte längre och den enda relevanta info om den jag kunnat finna är ett gammalt foruminlägg från 2006-12-20. Författaren (ahman) har inte varit inloggad sedan 2007-03-14 och inlägget länkar till en sida som inte innehåller någon lista, bara en massa reklamlänkar.

Detta beror på att Mattias Åhman (i artikeln felaktigt citerad som "Mattias Åman") i december 2015 deklarerade att han gett upp etanol för att den blivit för dyr. Sajten har han gett bort och bilen för etanoldrift är såld.

Nu då situationen äntligen är den omvända med E85 betydligt billigare än vanlig bensin och E10 precis blivit standardbensin (den 1 augusti) så ökar givetvis intresset för etanol i tanken igen och Peter Hallgrens etanolhemsida kommer säkert att uppdateras så småningom. Kontakta honom så kan du säkert få aktuell info om de bilmodeller som du är intresserad av.

Uppdatering 2021-08-22: Peter Hallgrens etanolhemsida etanolexperten.se är 403 sedan ett par dagar men se här: den finns sparad helt intakt.

:) /zwaa
/Anders (zwaa)

Skriv svar