Sätta på större däck
-
Originalet
- Veteran
- Namn: Martin Jonsson
- Kör: Ford Focus TDCI -12
Sätta på större däck
Skaffade alu-fälgar till bilen idag men funderar på vilka däck jag ska sätta på först. Har däck på bilen nu som jag tänkte sätta på, men funderar på att sätta på däcken från 740:n och köra slut dom först.
Storleken på dom är dock 185/70-14 och 196/65-14, så de är lite större.
Det tar inte i någonstans med de däcken tro? Och det kanske ser dumt ut?
Det är ju 186/65-14 som sitter på nu, vilket det ska vara på Sierra om jag inte minns fel.
Storleken på dom är dock 185/70-14 och 196/65-14, så de är lite större.
Det tar inte i någonstans med de däcken tro? Och det kanske ser dumt ut?
Det är ju 186/65-14 som sitter på nu, vilket det ska vara på Sierra om jag inte minns fel.
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
flyttade tråden till teknik...
jag trodde inte att man kunde få på 195/65 på en sierra men du har ju bara 6,50mm lägre däck nu i diameter. dvs 3,25mm högre radielt (om jag nu fattat rätt hur man räknar ut höjden.) så kolla vissuelt med fulla rattutslag om det går med ett par mm till?breddens ökning vet du ju. 1cm.
glöm ej att ha ihopfjädring i åtanke oxå!
mvh C
jag trodde inte att man kunde få på 195/65 på en sierra men du har ju bara 6,50mm lägre däck nu i diameter. dvs 3,25mm högre radielt (om jag nu fattat rätt hur man räknar ut höjden.) så kolla vissuelt med fulla rattutslag om det går med ett par mm till?breddens ökning vet du ju. 1cm.
glöm ej att ha ihopfjädring i åtanke oxå!
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
Originalet
- Veteran
- Namn: Martin Jonsson
- Kör: Ford Focus TDCI -12
Jo jag kollade lite på det förut, och jag tror nog jag hoppar över det ändå. Det var ju inte så stor skillnad på däcken mende såg väldigt stora ut brevid bilen, så jag tror jag kör med originalstorleken istället.
De stora däcken sitter på toyota fälgar så det var därför jag inte provade dom på bilen, annars hade ju det varit klart enklast.
Men tack för det snabba svaret iallafall.
De stora däcken sitter på toyota fälgar så det var därför jag inte provade dom på bilen, annars hade ju det varit klart enklast.
Men tack för det snabba svaret iallafall.
-
Sierra_v6