Körde av vägen, motorn dog??
-
JohanJ
Körde av vägen, motorn dog??
När man nyss fått ordning på Sierran så åker man av vägen!
Skulle bara trycka fullt i tvåan i en skarp kurva å vips så hade jag gjort en 180 å låg i diket...
Smällen va inte så farlig men kylet sprack så allt kylarvatten läckte ut.
Nu till det som jag tycker är lite skumt!
Motorn går inte igång? Ok det är inget kylarvatten men den borde ju hacka igån endå? Eller finns det något säkerhetssystem som säger till att det inte ska gå utan vatten i motorn?
/Johan
Bilen är en Ford Sierra 20i -88
Skulle bara trycka fullt i tvåan i en skarp kurva å vips så hade jag gjort en 180 å låg i diket...
Smällen va inte så farlig men kylet sprack så allt kylarvatten läckte ut.
Nu till det som jag tycker är lite skumt!
Motorn går inte igång? Ok det är inget kylarvatten men den borde ju hacka igån endå? Eller finns det något säkerhetssystem som säger till att det inte ska gå utan vatten i motorn?
/Johan
Bilen är en Ford Sierra 20i -88
- Mr Niceguy
- Legend
- Namn: Fredrik W
- Kör: fiesta st
- BelseBoB
- Legend
- Namn: Kristoffer Kuula
- Kör: Austin Mini
den får inget bränsle... för att bränslepumpen inte går.. för att krocksensorn har slagit ut. det händer vid en smäll eller liknande. den ligger i reservhjulsbaljan i bakluckan, bara att trycka på knappen. eller så är den inne i bilen vid fötterna vid passargerarsidan tror jag. finns info om den i FAQ
övrigt finns den till för att det inte ska pumpa ut bensin vid en krock. inte så trevligt om det börjar brinna
MVH/Kristoffer
övrigt finns den till för att det inte ska pumpa ut bensin vid en krock. inte så trevligt om det börjar brinna
MVH/Kristoffer
Ford 26M -70 *100% orginal*
Ford Consul -72 V8
Austin Mini 850 -64
Peugeot 103
Ford Consul -72 V8
Austin Mini 850 -64
Peugeot 103
-
JohanJ
- janister
- Veteran
- Namn: Jani K
- Kör: Camaro Z28, Audi A6, Saab 9-5, BMW 633csi
patito skrev:jag har iof varit med om att bilen inte går igång utan kylarvatten
asså startmotorn snurrar men motorn tände inte, och det var när jag hade trasig kylare som läkte. Fyllde sen på och den gick i gång, jag hade inte krockat eller nåt så pumpen blivit bortkopplad eller nåt.
O min startar inte utan spolarvätska.....