Rs 2000?
-
- Veteran
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor nov 06, 2003 11:00 am
- Namn: Mats N
- Kör: Ford och bmw
- Ort: Finland
Rs 2000?
Hej!
Jag köpte en Escort mk1 för några månader sen, ägaren påstod att den var en äkta rs 2000 men jag trodde honom inte för den hade varken rätt inredning eller färg, men ja köpte ändå för den var inte alls dyr. Jag kollade på "rs2 online" att på en äkta RS borde dom första bokstäverna i ramnummern var BFAT, de konstiga är att det har min escort, men ändå finns det ingenting som tyder på att den är äkta..Någon som har tips???
Jag köpte en Escort mk1 för några månader sen, ägaren påstod att den var en äkta rs 2000 men jag trodde honom inte för den hade varken rätt inredning eller färg, men ja köpte ändå för den var inte alls dyr. Jag kollade på "rs2 online" att på en äkta RS borde dom första bokstäverna i ramnummern var BFAT, de konstiga är att det har min escort, men ändå finns det ingenting som tyder på att den är äkta..Någon som har tips???
- therealpinto
- Legend
- Inlägg: 10231
- Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
- Ort: Kåge, Norrland
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:

Hej
Jag har nog någon gammal Classic Ford hemma där man beskriver skillnaderna. Problemet är väl att en 30-35 år gammal Escort kan ha skruvats en del med, man kan ju till och med ha bytt identitet på en vanlig kaross.
Vad är det för årsmodell, färg etc.? Motor, låda?
/Gustaf
Jag har nog någon gammal Classic Ford hemma där man beskriver skillnaderna. Problemet är väl att en 30-35 år gammal Escort kan ha skruvats en del med, man kan ju till och med ha bytt identitet på en vanlig kaross.
Vad är det för årsmodell, färg etc.? Motor, låda?
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost