Avancerad Turboteknik
- Stiggen
- Legend
- Inlägg: 1142
- Blev medlem: tor okt 06, 2005 9:30 pm
- Namn: Jocke
- Kör: Escort RS Cosworth / sierra cosworth 4x4 / Sierra Cosworth RWD
- Ort: Beverly Hills
Kan inte en hpx500 va lämplig där? Min bromsade 407 på hjulen med den...
Eller typ en gt28rbb
Eller typ en gt28rbb
Escort Cosworth
Sierra Cosworth 4x4
Sierra Cosworth RWD
Racing is life everything befor and after is just waiting!
Sierra Cosworth 4x4
Sierra Cosworth RWD
Racing is life everything befor and after is just waiting!
Tags:
- Big Al
- Legend
- Inlägg: 2739
- Blev medlem: tor okt 02, 2003 6:39 pm
- Namn: Alexander S
- Kör: Sierra Cosworth 4x4 -90 Kör: Escort Cosworth 4x4 -92 Kör: Bmw 330XI -00
- Ort: Skeå
Du ska leta ca 49mm kompressorhjul
Tänkte på flera turbos men märkte sen att alla hade intärn wg :\
Bästa jag hittat med extärn hittils verkar vara denna http://www.agpturbo.com/borg-warner-agp ... bocharger/
Tänkte på flera turbos men märkte sen att alla hade intärn wg :\
Bästa jag hittat med extärn hittils verkar vara denna http://www.agpturbo.com/borg-warner-agp ... bocharger/
Mina Bilar @ Garaget.org
Effektoptimist JAVISST!
Effektoptimist JAVISST!
- alex
- Legend
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: ons jun 28, 2006 4:03 pm
- Namn: Alexander Löhr Riise
- Kör: Escort Rst S2 e85
- Ort: Haninge
Hur har du kommit fram till att 49mm kompressorhjul? Vilken storlek på turbn då?Big Al skrev:Du ska leta ca 49mm kompressorhjul
Tänkte på flera turbos men märkte sen att alla hade intärn wg :\
Bästa jag hittat med extärn hittils verkar vara denna http://www.agpturbo.com/borg-warner-agp ... bocharger/
Jag kollar på 0.63 hus
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,\||____
| farsan får inte ligga |||""|""\__,_
| ________________l |||_ |__|__|)
|(@)@)***********|(@)(@)**(@)......
| farsan får inte ligga |||""|""\__,_
| ________________l |||_ |__|__|)
|(@)@)***********|(@)(@)**(@)......
- Stiggen
- Legend
- Inlägg: 1142
- Blev medlem: tor okt 06, 2005 9:30 pm
- Namn: Jocke
- Kör: Escort RS Cosworth / sierra cosworth 4x4 / Sierra Cosworth RWD
- Ort: Beverly Hills
Ja men en med intern är ju bara svetsa fast locket på så blev det för extern;)
Escort Cosworth
Sierra Cosworth 4x4
Sierra Cosworth RWD
Racing is life everything befor and after is just waiting!
Sierra Cosworth 4x4
Sierra Cosworth RWD
Racing is life everything befor and after is just waiting!
- Big Al
- Legend
- Inlägg: 2739
- Blev medlem: tor okt 02, 2003 6:39 pm
- Namn: Alexander S
- Kör: Sierra Cosworth 4x4 -90 Kör: Escort Cosworth 4x4 -92 Kör: Bmw 330XI -00
- Ort: Skeå
49mm så har jag räknat väldigt snällt men endå för 400hk på bensin i motorn
Man skulle kunna gå ner ända mot 47mm om man hittar en riktigt bra turbo.
Ska leta lite senare
Man skulle kunna gå ner ända mot 47mm om man hittar en riktigt bra turbo.
Ska leta lite senare
Mina Bilar @ Garaget.org
Effektoptimist JAVISST!
Effektoptimist JAVISST!
- Big Al
- Legend
- Inlägg: 2739
- Blev medlem: tor okt 02, 2003 6:39 pm
- Namn: Alexander S
- Kör: Sierra Cosworth 4x4 -90 Kör: Escort Cosworth 4x4 -92 Kör: Bmw 330XI -00
- Ort: Skeå
Oj har inga måttuppgifter alls på gt3035. En gt30 med gt35 turbin eller tvärtom?
Rent spontant så känns den för stor. Minsta GT30 har 53mm kompressor ...
Rent spontant så känns den för stor. Minsta GT30 har 53mm kompressor ...
Mina Bilar @ Garaget.org
Effektoptimist JAVISST!
Effektoptimist JAVISST!
- Big Al
- Legend
- Inlägg: 2739
- Blev medlem: tor okt 02, 2003 6:39 pm
- Namn: Alexander S
- Kör: Sierra Cosworth 4x4 -90 Kör: Escort Cosworth 4x4 -92 Kör: Bmw 330XI -00
- Ort: Skeå
Glömmer alltid uppdatera här.
Bullseye turbo har kommit med ett nytt billethjul.
De kallar det BatMoWheel, designen är tagen från en speciell jetmotors kompressorblad.
Här ser man hur bladen är gjorda.
Min personliga tanke bakom detta är att det faktiskt kommer att flöda mera men eftersom det flödar sämre i centrum så kommer det inte alls vara lika bra på att bygga laddtryck.
Bullseye turbo har kommit med ett nytt billethjul.
De kallar det BatMoWheel, designen är tagen från en speciell jetmotors kompressorblad.
Här ser man hur bladen är gjorda.
Min personliga tanke bakom detta är att det faktiskt kommer att flöda mera men eftersom det flödar sämre i centrum så kommer det inte alls vara lika bra på att bygga laddtryck.
Mina Bilar @ Garaget.org
Effektoptimist JAVISST!
Effektoptimist JAVISST!
- Big Al
- Legend
- Inlägg: 2739
- Blev medlem: tor okt 02, 2003 6:39 pm
- Namn: Alexander S
- Kör: Sierra Cosworth 4x4 -90 Kör: Escort Cosworth 4x4 -92 Kör: Bmw 330XI -00
- Ort: Skeå
Vet inte om denna artikel är sann , men här kommer den iaf.
http://www.turborepair.net/batmowheel-hype-debunked/
Kortfattat så påstår den att BatMoWheel är sämre än vanliga S400.
http://www.turborepair.net/batmowheel-hype-debunked/
Kortfattat så påstår den att BatMoWheel är sämre än vanliga S400.
Mina Bilar @ Garaget.org
Effektoptimist JAVISST!
Effektoptimist JAVISST!
- Big Al
- Legend
- Inlägg: 2739
- Blev medlem: tor okt 02, 2003 6:39 pm
- Namn: Alexander S
- Kör: Sierra Cosworth 4x4 -90 Kör: Escort Cosworth 4x4 -92 Kör: Bmw 330XI -00
- Ort: Skeå
Nu har Bullseye gjort det igen. Kommit med ett nytt kompressorhjul dvs.
De kallar den nya designen för TCT som står för Tripple Compression Technology.
Det är heltenkelt en 6+6 bladig kompressor som de sänkt ner 3st av de första kompressionsbladen för att få 3 olika nivåer för kompression.
Eftersom man gör på detta sätt så tjänar man flöde mot choke utan att kompromissa med PR, anledningen är heltenkelt att det är 3 blad färre i vägen på inducern.
Sen om detta är någon nyhet vet jag inte, Martin Palm byggde en sådan här kompressor redan för 7 år sedan ^^
De kallar den nya designen för TCT som står för Tripple Compression Technology.
Det är heltenkelt en 6+6 bladig kompressor som de sänkt ner 3st av de första kompressionsbladen för att få 3 olika nivåer för kompression.
Eftersom man gör på detta sätt så tjänar man flöde mot choke utan att kompromissa med PR, anledningen är heltenkelt att det är 3 blad färre i vägen på inducern.
Sen om detta är någon nyhet vet jag inte, Martin Palm byggde en sådan här kompressor redan för 7 år sedan ^^
Mina Bilar @ Garaget.org
Effektoptimist JAVISST!
Effektoptimist JAVISST!
- _ivarsson_
- Veteran
- Inlägg: 776
- Blev medlem: tis maj 05, 2009 5:53 pm
- Namn: Tobias Ivarsson
- Kör: Escort Cosworth
- Ort: Växjö
- Medlemsnummer: 267
- saabchef
- Legend
- Inlägg: 1191
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 7:24 pm
- Namn: Pelle Svensson
- Kör: Chippad Sierra 4X4
- Ort: stockholm
- Medlemsnummer: 328
Men hallå, nu var det väl ändå på 60-talet NASA åkte till månen!_ivarsson_ skrev:Vad jag hört så flög han till månen för 8 år
sedan, NASA släng er i väggen!
NPC Crew
2016 201m@6,88s/160km/h 402m@10,79s/201km/h 60ft 1,51s
2017 en enda pissrepa med 201m@147 och 402@11.23 202, 60ft 1,55
2018 ingen växellåda 2019 201m@7,65/153km/h, 402m@11.55/205, 60ft 1,8
2016 201m@6,88s/160km/h 402m@10,79s/201km/h 60ft 1,51s
2017 en enda pissrepa med 201m@147 och 402@11.23 202, 60ft 1,55
2018 ingen växellåda 2019 201m@7,65/153km/h, 402m@11.55/205, 60ft 1,8
- Släggmek
- Legend
- Inlägg: 3600
- Blev medlem: ons apr 12, 2006 8:26 am
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi
- Ort: Västernorrland
Augusti 1969 om jag minns rätt (konspirationsteoretiker tjafsar än idag om ifall de alls kom iväg), men ironi är ju tidlöst . Mycket snyggt metallarbete, oavsett
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda )
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument