Sida 21 av 23

Postat: ons mar 28, 2012 1:26 pm
av Big Al
Googlade fram turbon ... hittade din tråd på alive ^^
Så greken kan bygga lite billigare turbos än de quadballbearing turbosen vi kikat på innan? :)

Jo blir väldigt spännande att se resultatet det måste ju bara bli bra resultat när man har de specsen på turbon :)

Postat: ons mar 28, 2012 1:56 pm
av RaZoR
Så det var ingen Precision PT61 eller SC61 då som jag tittade på. Verkar som man kan få flera olika kombinationer av dessa också. Tex med den lite större 62mm inducer så ska 7-800hk vara inom räckhåll, inte illa flödat mao!

Postat: ons mar 28, 2012 2:16 pm
av Extreme
Big Al skrev:Googlade fram turbon ... hittade din tråd på alive ^^
Så greken kan bygga lite billigare turbos än de quadballbearing turbosen vi kikat på innan? :)

Jo blir väldigt spännande att se resultatet det måste ju bara bli bra resultat när man har de specsen på turbon :)
Stämmer bra de,jospeed är återförsäljare i norden och man kan få de mesta från Spyros o co.

Postat: ons mar 28, 2012 4:27 pm
av Big Al
Påtal om Precision så ska de ha kommit med en ny modell med 64mm kompressorinduser och skulle flöda mer än sin föregångare med 67mm.
http://www.precisionturbo.net/news/Pres ... leased/124

Bänkpapper på den på en supra på 3.4l och 9.5.1 komp på e85 i jämförelse med de äldre 62 och 67mm
Bild

Här på en supra "orginalmotor" med annat soppasystem och styrsystem
Bild

Postat: ons mar 28, 2012 4:37 pm
av Big Al
Liten offtopic så vet jag inte hur mycket man kan lita på dessa siffor, om de stämmer så har de förbättrat sin effektivitet över vad som förut varit omöjligt under perfekta förhållanden. Så vi får ta dessa data med en näve salt tills vidare.
Men nog har de förmodligen förbättrat motför sin föregångare ... men inte såhär mycket.

Postat: tor mar 29, 2012 9:42 am
av Extreme
min 61mm flödar 80.8lbs min,för en novis som mig säger de inget men de duger säkerligen.

Postat: tor mar 29, 2012 12:51 pm
av Big Al
80.8lbs/min är fruktansvärt bra
Om vi kikar på GTX3582R (62.5mm) som den borde utgå ifrån så flödar den ca 77lbs/min

Postat: tor mar 29, 2012 1:05 pm
av Extreme
Big Al skrev:80.8lbs/min är fruktansvärt bra
Om vi kikar på GTX3582R (62.5mm) som den borde utgå ifrån så flödar den ca 77lbs/min
Ja de låter ju onekligen vettigt,vi får se hur de beter sig snart.Kammar+topp mm är från spyros med och han vet hur jag vill ha de så bara o hoppas.

Postat: tor mar 29, 2012 1:06 pm
av Extreme
Big Al skrev:80.8lbs/min är fruktansvärt bra
Om vi kikar på GTX3582R (62.5mm) som den borde utgå ifrån så flödar den ca 77lbs/min
Vad tror du den orkar i hk då?

Postat: tor mar 29, 2012 1:14 pm
av Big Al
Över 672hk på bensin eller 720hk på E85 annars är den sämre än Precision ;)

Postat: tor mar 29, 2012 1:32 pm
av Extreme
Big Al skrev:Över 672hk på bensin eller 720hk på E85 annars är den sämre än Precision ;)
Är ute efter spool o respons,600hk är målet satt till.T4 twinscroll grenrör med dubbla 44mm tial,spyros kammar och topp för ändamålet.aja vi får se men de ska bli kul o se hur de går.

Postat: tor mar 29, 2012 1:36 pm
av Big Al
Jo kul och se resultatet , alltid roligt se resultat efter turbo som i teorin borde vara väldigt bra :)
Kan hoppas att även ni som bänkat era fordar med turbo visar upp bromspapper och skriver lite vad som är gjort och vilken turbo så man kan börja göra statestik över hur bra turbosen egentligen är :)

Postat: tor mar 29, 2012 1:40 pm
av Extreme
Big Al skrev:Jo kul och se resultatet , alltid roligt se resultat efter turbo som i teorin borde vara väldigt bra :)
Kan hoppas att även ni som bänkat era fordar med turbo visar upp bromspapper och skriver lite vad som är gjort och vilken turbo så man kan börja göra statestik över hur bra turbosen egentligen är :)
Turbon är provad till 640hk på en evo innan iaf hos spyros,men den evo motorn bromsades till 2000+hk sen :)

Postat: lör mar 31, 2012 10:05 pm
av chip
Hahaha
Vad är detta har inte vart här inne och läst nått på länge och vad ser jag
att ni äntligen börjar se åt rätt håll när det gäller motor trimning...
/Jo

Baby blå skrev:@jens

Där håller jag med dig till 110%

När man ska stoppa i arga kammar blir det typ bd16 bd16+.
Men som du säger, värdena på dom e snällare än många std kammar i andra märken.

Jag ska testa lite argare kammar i 2 motorer.
Den ena får sugmotorkam på insug. Hudrauliska tryckare.
Den andra får custom slipade sugmotor kammar. Solida tryckare på denna.

Postat: mån jul 30, 2012 7:38 am
av alex
Så alla turbogurus och vedbotrimmare.. Är på jakt efter ett vettigt agg till en cvh motor.
Effekt målet ligger på minst 300hjulhästar, 400 motorhästar hade varit kul men tror inte att toppen grejjar den effekten för tillfället.
Hur som haver kraven är extern wg och t3 fläns och liten motor med rätt mycket effekt kräver rätt mycket laddtryck.