Duratec HE samma som Duratec 20?
- Ginetta G20R
- Nybörjare
- Namn: Fredrik Olsson
- Kör: Ginetta G20
Duratec HE samma som Duratec 20?
Hej,
Hoppas att jag inte skriver en fråga som är uttjatad tidigare. Har sökt men inte funnit någon info på detta forum.
Är en Spanientillverkad 2,0 Duratec HE motor från t.ex. Mondeo (såld i Europa) och en Mexicotillverkad 2,0 Duratec 20 från en Focus (såld i USA) samma motor och i så fall går det att byta delar mellan dessa motorer?
Det finns en del trimgrejor till Duratec i USA till rätt pengar, men om grejorna inte passar på våra europatillverkade motoerer är det ju inget att satsa på.
Att notera är att det är olika effekt i en 2,0 Duratec i europa och USA.
Mvh
Fredrik
Hoppas att jag inte skriver en fråga som är uttjatad tidigare. Har sökt men inte funnit någon info på detta forum.
Är en Spanientillverkad 2,0 Duratec HE motor från t.ex. Mondeo (såld i Europa) och en Mexicotillverkad 2,0 Duratec 20 från en Focus (såld i USA) samma motor och i så fall går det att byta delar mellan dessa motorer?
Det finns en del trimgrejor till Duratec i USA till rätt pengar, men om grejorna inte passar på våra europatillverkade motoerer är det ju inget att satsa på.
Att notera är att det är olika effekt i en 2,0 Duratec i europa och USA.
Mvh
Fredrik
- Nemesis_se
- Legend
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Medlemsnummer: 188
Vet att Duratec 2.0 i USA är specad med 131 hk (har jag för mig) mot 145 hk i Europa, men det beror på att i USA har dom typ 89-91 oktan och i Europa är det min 95 oktan soppa. Men annars skall det (peppar...peppar) vara samma motor...
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)