Dörrfals
-
Ford-uppgiven
- Nybörjare
- Namn: Fox M
- Kör: Focus Mondeo
Dörrfals
Jag håller på och kollar rosten på bilen och såg att det var en hel del ytrost på bakdörren. När jag skrapade där så lossnade en mjuk list som sitter på själva dörren, eller snarare dörrfalsen. Är det något som ska skydda falsen? Nu när jag ändå håller på med rosten så kan jag ju lägga dit något nytt skydd istället för det som lossnade. Är det något slags kitt? Jag bifogar en bild så att ni kanske kan förstå vad jag menar,
- Bilagor
-
Tags:
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Re: Dörrfals
Det är ju karosserkitt där original, och tanken är väl delvis att det ska hindra vatten från att rinna in i skarven.
Om du får bort rosten, rostskyddar ordentligt efteråt, så skadar det inte att kitta om men det är knappast kritiskt heller.
Gustaf
Om du får bort rosten, rostskyddar ordentligt efteråt, så skadar det inte att kitta om men det är knappast kritiskt heller.
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
Ford-uppgiven
- Nybörjare
- Namn: Fox M
- Kör: Focus Mondeo
Re: Dörrfals
Jag hittade en tub med något slags massa på Mekonomen. Först målade jag på rostomvandlare, sedan på med den där massan över falsarna och slutligen primerspray. Inte blev slutresultat snyggt men förhoppningsvis hejdas rosten lite grann. I vår visar det väl sig om det funkade.