Byta stereo Focus 2018 (sync SONY)
-
Nickeskbg
- Nybörjare
- Namn: Niklas Johansson
- Kör: Ford Focus ST
Byta stereo Focus 2018 (sync SONY)
Kör en Focus ST 2018 med Sync (Sony). Nu skall bilen genomgå en smärre förändring vad gäller stereo och jag skulle vilja (om möjligt) byta ut stereon till förmån för något annat. Är det möjligt att byta ut stereon mot annat och fortfarande behålla vitala funktioner? Om byte är möjligt, är det något speciellt man behöver tänka på?
I och med att ljudet i bilen skall byggas om fullständigt finns behov av utgångar i stereon. Minst RCA lågnivå är ett måste, men går det att trolla fram en optisk utgång blir ingen gladare än jag.
Har i bakhuvudet att det inte bara är att byta ut stereon när man har sync systemet med SONY "edition"?
Har kikat igenom forumtrådar men är ny i forumet och kan helt enkelt ha missat svar på detta dilemma
Tacksam för hjälp!
I och med att ljudet i bilen skall byggas om fullständigt finns behov av utgångar i stereon. Minst RCA lågnivå är ett måste, men går det att trolla fram en optisk utgång blir ingen gladare än jag.
Har i bakhuvudet att det inte bara är att byta ut stereon när man har sync systemet med SONY "edition"?
Har kikat igenom forumtrådar men är ny i forumet och kan helt enkelt ha missat svar på detta dilemma
Tacksam för hjälp!
-
focus07
- Nybörjare
- Namn: Carl-Ivar Törnqvist
- Kör: Ford Focus
Re: Byta stereo Focus 2018 (sync SONY)
Hej hittade den här länken: https://www.focusst.org/threads/is-it-p ... ly.132777/ verkar inte vara det lättaste att byta ut den.
-
Nickeskbg
- Nybörjare
- Namn: Niklas Johansson
- Kör: Ford Focus ST
Re: Byta stereo Focus 2018 (sync SONY)
Exakt, känns inte som ett direkt enkelt jobbfocus07 skrev: ↑fre maj 06, 2022 6:41 amHej hittade den här länken: https://www.focusst.org/threads/is-it-p ... ly.132777/ verkar inte vara det lättaste att byta ut den.