Radio
-
kinesen
- Erfaren
- Namn: Kaj Myller
- Kör: Ford Mondeo
Radio
Jag har en liten fråga som jag sökt på nätet men inte hittat .
Om man har en Keyless bil hur gör man om man vill att motorn är avstängd men man vill lyssna på radio . Hur gör man ??
Om man har en Keyless bil hur gör man om man vill att motorn är avstängd men man vill lyssna på radio . Hur gör man ??
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Re: Radio
På min Kuga trycker jag bara på On/Off-knappen på stereon så startar den.
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
-
kinesen
- Erfaren
- Namn: Kaj Myller
- Kör: Ford Mondeo
Ja det går och när man öppnar dörren så stängs radion av Det hade varit bättre att när man låser bilen så stängs radion av .
Om man stänger av bilen en tryck på knappen ON/OFF start så går radion i 20 min sen stängs den av utan att öppna dörren .
Om man stänger av bilen en tryck på knappen ON/OFF start så går radion i 20 min sen stängs den av utan att öppna dörren .
-
Holma
- Veteran
- Namn: Fredrik H
- Medlemsnummer: 406
Jag gissar på att vi har olika årsmodeller på våra Mondeo, på min Mondeo stängs radion av ihop med motorn oavsett vad dörrarna styr med.
Jag kan direkt starta den på samma sätt som Malzon beskrev, då går den i en timme. Men min fundering var om man kunde gå ner i "radioläge" från motorn igång som man gör på bilar med nyckel.
Jag kan direkt starta den på samma sätt som Malzon beskrev, då går den i en timme. Men min fundering var om man kunde gå ner i "radioläge" från motorn igång som man gör på bilar med nyckel.
-
cox
- Veteran
- Namn: Micke w
- Kör: Mondeo mk5
Vill man ha ett bra svar, är det en fördel att nämna årsmodell samt vilken stereo man har samt om man har sync2 sync3.
Själv har jag en 16 med sync2 samt Sonys största men 12 högtalare samt sub. På sen stängs stereon av om man öppnar dörren med avslagen motor. Skall sen igång igen är det bara att trycka på on knappen på själva stereon.
Skickat från min SM-A528B via Tapatalk
Själv har jag en 16 med sync2 samt Sonys största men 12 högtalare samt sub. På sen stängs stereon av om man öppnar dörren med avslagen motor. Skall sen igång igen är det bara att trycka på on knappen på själva stereon.
Skickat från min SM-A528B via Tapatalk
-
Livskraft
- Nybörjare
- Namn: Mikael V
- Kör: Ford mondeo
Hallå gott folk.jag har en 2010 mondeo med cd-6000 stereosystem,jag vill byta den mot en anpassad blåtandsstereo som finns på amazon,min fråga är om det är bara att plugga in med dom befintliga kontakterna