Programmerare av Ford?

Tekniska diskussioner om bilar, motorer och andra relaterade prylar.
janis.vikmanis
Erfaren
Namn: Janis A.Vikmanis
Kör: Ford Galaxy 2.2 TDCi, sen 2008 års modell. Fransk dieselmotor av modell Duratorq-TDCi-DW (Renault). Motorn har 129 kW. Direktimporterad från Italien.

Chassinummer: *WF0MXXGBWM8L39545*
Kontakt:

Programmerare av Ford?

Inlägg av janis.vikmanis »

Vet ni någon i Mälardalen som VERKLIGEN KAN hantera dator och Ford?

Halvljus-automatik. Alltså den gamla svenska standarden. Man trycker i nyckel, vrider om, startar och kör iväg…med halvljus på fram och lyse på bak.

Jag har direktimporterad Galaxy av 2008 års modell. Från Italien. Jag glömmer titt som oftast att vrida på halvljus. Och den bilen lånar jag ut. Såklart den som kör bilen, glömmer samma.

Åker man eller ringer man verkstad, så säger dom bara att det inte går att göra. Såklart dom får dålig reklam av att erkänna, att dom inte klarar av dator och bil.

Jag söker någon som VERKLIGEN kan Ford och styra olika saker. Den personen får jag riktigt svar från.

Såklart det går att köpa liten elektronisk enhet, som ger detta. Den söker jag också. Men 2.000 kr är på tok för mycket pengar. Det svaret fick jag för av hjälpsamma.

gliz68
Nybörjare
Namn: Stefan Johansson
Kör: Volvo S80 t6 / 2000
Chrysler stratus convertible 2.5 24valve V6 / 98
Ford Explorer XLT 4X4 / 1993 (Renoveras nu)

(Mercedes 200 SÄK / 1988 (W124) (Renoveras) utbytt mot Mazda 323f / 92
Volvo S80 t6 / 2001 (Reservdelsbil ??)

Re: Programmerare av Ford?

Inlägg av gliz68 »

Det kanske inte behöver ändras om det finns annat ljus som startar när bilen startas.

Halvljuslagen som infördes 1977 innebär att bilar ska ha halvljus, eller varselljus tända vid färd. Sedan dess har många nya bilmodeller den funktionen. 2011 kom kravet på obligatoriska varsellyktor för alla nya typgodkända bilmodeller. Men kravet gäller bara lyktor framtill.

Skriv svar