Laddportslås Ford Explorer 2020

Tekniska diskussioner om bilar, motorer och andra relaterade prylar.
Expl0rer
Nybörjare
Namn: Andreas A
Kör: Ford explorer plug in 2020

Laddportslås Ford Explorer 2020

Inlägg av Expl0rer »

Hej!

Ny medlem här :banana:

Min lucka till laddporten har varit lite trög att både öppna och stänga. Sprayade silikonspray vilket gjorde det något lättare. Sen gjorde jag något mycket dummare. Pillade på plastbiten i vilken luckans pigg låser i. Tänkte att den ev går att justera något men vips så försvann den in och la sig innanför laddporten :banghead:

Jag provade att komma in via motorutrymmet vilket inte verkar vara så lätt. Någon som har koll på hur man kommer innanför laddporten?

Får använda tejp över helgen och tills jag fått tid hos Ford men hade varit kul om man kunde fått tag på plastpluppen själv 😁

Mvh Andreas

Chrifri78
Nybörjare
Namn: Christian Fritzon
Kör: Ford Explorer har 2022 PHEV

Re: Laddportslås Ford Explorer 2020

Inlägg av Chrifri78 »

Hej,

Hur löste sig problemet med laddluckan? Har problem att öppna min så jag förmodar att det blir en resa till ford.

Med vänlig hälsning,
Christian

Larsen
Nybörjare
Namn: Lars S
Kör: Ford Explorer Phev 2020

Inlägg av Larsen »

Hej! Jag har samma problem. Ända sedan bilen var ny november 2020 har jag haft problem att antingen öppna eller stänga vid minusgrader. Otroligt irriterande - speciellt när dt handlar om en stor och robust suv... så lösningar tas tacksamt emot... Mvh Lars

Chrifri78
Nybörjare
Namn: Christian Fritzon
Kör: Ford Explorer har 2022 PHEV

Inlägg av Chrifri78 »

Var på Ford idag. Låset går inte att köpa löst utan man behöver köpa hela insatsen. Insatsen kostar 12.000kr utan arbete. Man har skickat in för att se om det är ett garantiärende i annat fall om försäkringen kan ta den. I tredje fallet så kan man skruva ner insatsen för att se om man kan fixa låsningen. Sista alternativet är förmodligen billigast men oklart om det är möjligt att fixa det på det viset. Återkommer när jag fått svar.

Med vänlig hälsning,
Christian

Skriv svar