ford torino gran sport
- Ford_Taunus
- Legend
- Namn: Ante Andersson
- Kör: Ford Taunus, Granada,Sierra
- Kontakt:
- mrford
- Legend
- Namn: mikael k
- Kör: Ny bliven focus ST ägare då! sierra cosworth rwd torino gran sport taunus osv mm
BelseBoB skrev:fint exemplar, de är rätt dyra bilar! är väldigt avundsjuk nu!var väldigt nära att köpa en sportroof för nåt år sedan men det blev att sätta pengarna på annat.
tack kul å höra:D det är mycke pengar nerlagt på bilen genom åren
när jag bytte till mig bilen va den ej skatte befriad vet ej om jag törs säga va jag bytte i mot för ngt
ingen skulle tro mig i dag förutom dom som känner mig! vet sanningen
- mrford
- Legend
- Namn: mikael k
- Kör: Ny bliven focus ST ägare då! sierra cosworth rwd torino gran sport taunus osv mm
Overdrift-johan skrev:säg!
gissa !!!
bilen va på annons i motorbörsen det va fel på bilen motorn tickade! dvs torinon
ringde o prata me personen
o fråga om han va intreserad av byte !! jo det va han
Sa vad jag hade och han sa jo en sådan kan jag byta mot!
bytes bilen köpte jag på volvo i katrineholm som gds då sidorutan va trasig gav då 12tusen för den bilen fixa rutan snygga till bilen satte på simons sport system körde me den i ca 2år bilen va av årsm 87 88 har glömt exact men det va en ford i alla fall
Kan säga att första modellen kom 85 och hade abs som standard en bil som i dag inte är värd mer än typ 4 5 tusen och som har fått mycket skit genom åren den tillverkas ej längre modell namnet finns ej me längre
- Mullis
- Legend
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Bil, kanske
En Torino...
Fel årsmodell, ska vara -72a.
Min far har en -72a Gran Torino Squire wagon, enda rullande exemplaret med träsidor i Sverige. Haft den sen mitten av 80-talet, men sålde den under början av 90. Men köpte tillbaka den sent 90 och då hade den rullat max 1000 km och gubben skaffat sig extra karossdelar till den. Minns den som igår.
Väldigt nära att man köpte en -72 El Camino med träsidor för en tid sen. Skulle varit härligt med en sån också...
Fel årsmodell, ska vara -72a.
Min far har en -72a Gran Torino Squire wagon, enda rullande exemplaret med träsidor i Sverige. Haft den sen mitten av 80-talet, men sålde den under början av 90. Men köpte tillbaka den sent 90 och då hade den rullat max 1000 km och gubben skaffat sig extra karossdelar till den. Minns den som igår.
Väldigt nära att man köpte en -72 El Camino med träsidor för en tid sen. Skulle varit härligt med en sån också...
MVH // Mullis
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...