Lite nytagna bilder på min pärla

Här finner du bilder på våra medlemmars bilar med mera.

Information om hur du använder galleriet finner du här.

OBS! Här får endast egna bilder eller bilder med ägarens tillåtelse publiceras!
FordSierra88
Nybörjare
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Kontakt:

Lite nytagna bilder på min pärla

Inlägg av FordSierra88 »

Nu var det ett tag sedan jag tittade in här. Jag putsar, snyggar till och servar min bil så den kan rulla i många år till. Jag har fått tag i ett lackskydd som man lägger på själv, några ggr om året. DVG lack skydd heter det. Bilen är röd och jag polerar och vaxar den flera ggr. året så att den ska behålla sin röda glans, men fy vilket slit det är. Men nu har jag fick ett tipps från en vän till min lillebror om det här. Det är lite dyrt men det är otroligt lätt att använda och blir drygt ju mer man använder det, och det gör att lacken blir mer motståndskraftig och hård. Man sprayar det på hela bilen och låter det torka in ordentligt, och sedan är det bara att polera av det. Många som har gamla jänkare och utställnings bilar använder det, och där det är ont om vatten så använts det här, för tro det eller ej, man behöver inte tvätta bilen före. Sök på nätet så kan ni läsa mer ingående om det här lackskyddet. Jag har lagt på 2 varv på bilen nu, och enligt försäljaren så ska det räcka tills våren, då jag lägger på 2 varv till och sedan 2 varv på hösten. I instruktionerna jag fick med så stod det att man skulle lägga på 3 varv, men man märker när lacken blir mätt, för då går det inte åt så mycket.
Bilagor
IMG_4520.JPG
IMG_4523.JPG
IMG_4521.JPG
IMG_4458.JPG

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)

Inlägg av Släggmek »

Hm, det var ju mera info om produkten än om bilen ;), men det verkar ju ge bra resultat. Antar att den är standard under skalet? Kul att se en så välbevarad 2-dörrars halvkombi (eller 3-dörrars heter det väl, jaja) av vanliga Sierra. Designmässigt min favorit av dem, helst då XR4i av urmodellen men även de här har ju en mycket ren och tidlös design :).
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

FordSierra88
Nybörjare
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Kontakt:

Inlägg av FordSierra88 »

Jag gillar min lilla bil :) för jag sitter så skönt i den och den tar mig dit jag vill, och det är roligt att ha en så gammal och välbevarad skorv. Folk tittar så efter en, för dom är väl inte vana att se en gammal sierra som skiner som solen ha ha ha, och så är den röd. Tänk va man har polerat den bilen. Obs! vill bara tala om DVG lackskyddet gjord bilen blank men var inte så bra på att skydda bilen mot UV strålning. Ska lägga på COLLINITE NO.915 MARQUE D’ELEGANCE PASTE WAX BILVAX till våren. finns på http://www.waxdog.se/product.php?id_product=17 Jag har en skärm som lackats om för många år sedan, och lacken är inte riktigt som den ska vara. Jag får ljusa fläckar efter regn på skärmen. Fick tips om det här vaxet som är mer hållbarare.

Skriv svar