Min Ford Taunus -78
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
- Drutten
- Veteran
- Namn: Micke Engström
- Kör: Taunus
Tackar så mycket
Stora renoveringen gjordes för 15 år sedan, gjort det mesta själv en kompis hjälpte till att lacka den.
Sedan har det blivit att byta ut och renovera delar vart efter.
Nu står alla lister runt dörrar och rutor på tur, är dax att byta dom.
Forsätta att byta ut bussningar i fram och bakvagn.
Lägger upp två bilder till.
Stora renoveringen gjordes för 15 år sedan, gjort det mesta själv en kompis hjälpte till att lacka den.
Sedan har det blivit att byta ut och renovera delar vart efter.
Nu står alla lister runt dörrar och rutor på tur, är dax att byta dom.
Forsätta att byta ut bussningar i fram och bakvagn.
Lägger upp två bilder till.
- Bilagor
-
-
-
SK Racing
Fin bil, synd bara på takluckan, hade idag varit spöstraff på dito lösning, för 15-20 årsedan så var det ju ok, har sett Mustanger med dito lucka...
Btw, en bekant har en Taunus GXL kombi som han sänkte ner ett Granada tak på, med lucka, en tror det är original.
Men som sagt, fin Taunus, trots luckan.
Btw, en bekant har en Taunus GXL kombi som han sänkte ner ett Granada tak på, med lucka, en tror det är original.
Men som sagt, fin Taunus, trots luckan.
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Tja...
http://www.autoinsider.co.uk/local/sunr ... _29648.php
Jag köpte faktiskt en sån där på loppis för en massa år sedan med idén att sätta den på en bil jag donade med (ej Ford
), tänkte tillverka en stödram att punkta fast på undersidan av taket för att minska plåtflexet som uppstår och i bästa fall undvika de notoriska vattenläckorna, men det blev aldrig av och nu sitter den nog på en Duett epa-traktor sen ganska länge
. Ah, bland de mest hypade eftermarknadstillbehören på sent 70-tidigt 80-tal utan tvekan, jag tycker också att den platsar rätt bra på den härliga Taunusen
. Tur förresten att det är en kombi, så att det är minimalt av de reservdelsproblem de få återstående sedanerna dras med. Har för mig de där är identiska i det mesta med föregående modell bakom torpedväggen, inredning och dörrhandtag oräknat förstås.
Jag köpte faktiskt en sån där på loppis för en massa år sedan med idén att sätta den på en bil jag donade med (ej Ford
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
-
SK Racing
Vis av åren så är jag inte märkesgestapo, utan ser jag nått trevligt som någon renoverat, alt vårdat ömt sedan ny så uppskattar jag det, sen om det är jänkejunk eller en sur Volvo, spelar boll.Drutten skrev:Kul att du tycker den är fin trots luckan
Det är tiden och intresset bakom som är värd beundran och respekt