Förare och Ford Ecoboost en perfekt kombination
-
Kent Halmstad
- Nybörjare
- Namn: Kent Olsson
- Kör: Ford Focus Ecoboost Titanium 1,0T hatchback
Förare och Ford Ecoboost en perfekt kombination
Min nya "Rallybil" är väldigt krocksäker, har komfort med körglädje och hightech och kvalitet. Är miljöklassad förstås.
Blev förtjust i den när jag provkörde. Har nu kört 500 mil och är helnöjd.
Biltyp: Ford Focus Titanium 2013.
Blev förtjust i den när jag provkörde. Har nu kört 500 mil och är helnöjd.
Biltyp: Ford Focus Titanium 2013.
- Bilagor
-
-
-
Tags:
-
Kent Halmstad
- Nybörjare
- Namn: Kent Olsson
- Kör: Ford Focus Ecoboost Titanium 1,0T hatchback
-
bugeyes
- Erfaren
- Namn: Björn Sorkin
- Kör: Mondeo 2011 och Focus 2014
Jag provkörde en i lördags, 125 hk varianten hos Fordhandlaren. Hade inga förväntningar men blev positivt överraskad av hur motorn kändes och resten av bilen också, hade inte trott att det skulle kännas så bra med en trecylindrig liten motor. Det blev ett köpekontrakt i handen därifrån på en lagerbil dom hade i stället för den 150 hk ffv jag tänkt mig. Jag hämtar den på fredag och ser verkligen fram mot det.
En vit titanium Ecoboost 125 med yttre stylingpaket och en massa extra lull-lull även på insidan.
En vit titanium Ecoboost 125 med yttre stylingpaket och en massa extra lull-lull även på insidan.
-
bugeyes
- Erfaren
- Namn: Björn Sorkin
- Kör: Mondeo 2011 och Focus 2014
Fick den idag och det har blivit 25 mil på en "provtur".
Hur skön som helst att köra och motorn är magisk, drar hela registret och gnäller inte om jag vill accelerera från 50 på femman.
Testade förbrukning och kunde komma ner till 0,54 som bäst på mindre landsväg med extrem eco driving, i ca 80 km/h. På motorväg i 110 far den inte speciell snål dock, gick runt 0,7 på farthållare i 110 och det gör min Mondeo 2,0 också. Vinsten finns tydligen inte att hämta i det högre fartregistret.
Nollställde i Norrtälje och körde hem till Vällingby, snittförbrukning (legal maxfart) blev 0,62, drogs upp på motorvägen men gick ner när hasighetsgränsen sänktes till 100.
Nu har bilen vinterdäck och är inte inkörd så man kan väl hoppas på ytterligare förbättring med inkörd motor och sommardäck.
Den jag köpte har massor med finesser och jag har hunnit prova automatiska fickparkeringen och "auto city stop". Båda funkade prickfritt men var lite läbbiga första gången, bromsar sent och går in i parkeringsrutan snävare än jag skulle våga.
Men igen, den lilla motorn är nån form av mirakel så provkör innan ni drar samma slutsats som jag gjorde innan provtur.
Hur skön som helst att köra och motorn är magisk, drar hela registret och gnäller inte om jag vill accelerera från 50 på femman.
Testade förbrukning och kunde komma ner till 0,54 som bäst på mindre landsväg med extrem eco driving, i ca 80 km/h. På motorväg i 110 far den inte speciell snål dock, gick runt 0,7 på farthållare i 110 och det gör min Mondeo 2,0 också. Vinsten finns tydligen inte att hämta i det högre fartregistret.
Nollställde i Norrtälje och körde hem till Vällingby, snittförbrukning (legal maxfart) blev 0,62, drogs upp på motorvägen men gick ner när hasighetsgränsen sänktes till 100.
Nu har bilen vinterdäck och är inte inkörd så man kan väl hoppas på ytterligare förbättring med inkörd motor och sommardäck.
Den jag köpte har massor med finesser och jag har hunnit prova automatiska fickparkeringen och "auto city stop". Båda funkade prickfritt men var lite läbbiga första gången, bromsar sent och går in i parkeringsrutan snävare än jag skulle våga.
Men igen, den lilla motorn är nån form av mirakel så provkör innan ni drar samma slutsats som jag gjorde innan provtur.