Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Min Granada coupe.

Här finner du bilder på våra medlemmars bilar med mera.

Information om hur du använder galleriet finner du här.

OBS! Här får endast egna bilder eller bilder med ägarens tillåtelse publiceras!
Användarvisningsbild
mattias_892
Erfaren
Namn: Mattias Kårespång
Kör: ford Scorpio 2,9, Ford Sierra 2,8 GL-86 Ford Taunus Gxl coupe -73, Ford taunus 1600L Coupe -75 , Granada 2.3 L coupe -75

Min Granada coupe.

Inläggav mattias_892 » ons jan 22, 2014 5:29 pm

Köpte denna billigt. En orginalare.
Årmodell 75 med en 2,3 L V6a med servo. har nyss kollat motorn å den sitter fast, men det går nog att fixa. blir ett bra projekt till våren =)
Bilagor
4.png
3.png
2.png
1.png

Användarvisningsbild
fordmaffian
Legend
Namn: Robert Åhlin
Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72

Inläggav fordmaffian » ons jan 22, 2014 11:49 pm

Fanns du här med ;)

Skickas från min iPhone via Tapatalk
The show must go on..:dance2:

De var bättre förr när man kunde skruva själv :jobbar5: :av-26: ...

kör dagligen onykter..... scorpio 2.3 konverterad till e85

Användarvisningsbild
mattias_892
Erfaren
Kör: ford Scorpio 2,9, Ford Sierra 2,8 GL-86 Ford Taunus Gxl coupe -73, Ford taunus 1600L Coupe -75 , Granada 2.3 L coupe -75

Inläggav mattias_892 » tor jan 23, 2014 11:03 am

[quote="fordmaffian"]Fanns du här med ;)

Skickas från min iPhone via Tapatalk[/QUjapp det gör jag =) trevligt trevligt =)

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inläggav Släggmek » tor jan 23, 2014 11:26 pm

Grattis, ser ut som ett trevligt objekt detta :) förutsatt att underredet är någorlunda intakt (och hörnen vid A-stolparna förstås).

Lite olja i tändstiftshålen och låt stå en vecka eller så, så bör det lossna. Men prova då först att dra runt med handkraft (detta sista sagt mera ifall nån nybörjare råkar läsa :)).
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
mattias_892
Erfaren

Inläggav mattias_892 » fre jan 24, 2014 1:37 pm

Tack tack. den ser riktigt bra ut i golv.. bara domkraftsfäste som skall fixas å kanske sandplåten bak.. har inte riktigt kolla så noga..
japp ska göra det nu snart.. har redan dragit men den sitter..

Släggmek skrev:Grattis, ser ut som ett trevligt objekt detta :) förutsatt att underredet är någorlunda intakt (och hörnen vid A-stolparna förstås).

Lite olja i tändstiftshålen och låt stå en vecka eller så, så bör det lossna. Men prova då först att dra runt med handkraft (detta sista sagt mera ifall nån nybörjare råkar läsa :)).

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend

Inläggav Släggmek » mån feb 17, 2020 12:58 pm

Hur går det med den? :) Artikel om en prima Kermit-grön i februari-numret av tidningen Classic Motor och jag spanade en nyfixad lokal en i somras, syns som de börjar återfå sin status som skrytbilar :cool:. Btw, sitter motorn ännu fast så prova stänk i lite dieselolja eller ännu bättre eldningsolja (surare) som är mera aggressivt mot oxider som rost. Domkraftsfästen finns nytillverkade men kilopriset är löjligt högt - runt 400 spänn stycket (410 kr säger Mekonomen, skulle tro andra har samma lite billigare). Tippar märket är Klokkerholm. Btw erbjuds sidoplåten vid skuffen här http://www.nybrobildelar.se/Klokkerholm_karroseridelar.htm för samma pengar, vilket möjligen förklaras av etiketten märkt Veng = NOS-del eftersom Klokkerholm köpte upp dom för rätt länge sen.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend

Inläggav Släggmek » mån feb 17, 2020 8:56 pm

Rättelse :banghead: - artikeln om den kanonfina gröna hittas i tidningen Nostalgia, februarinumret.