Granada 2.0 -77
-
reverendblack
- Veteran
- Namn: Mattias
- Kör: Mondeo 2.5 V6 -03, MB E430 4 matic, Granada 2.0 -77, MB E430 4 matic -00
Granada 2.0 -77
Tredje ägaren av detta hyfsat välbevarade exemplar, de två tidigare ägarna bodde även i Uppland och har kostat på den en motorenovering samt underredsbehandling.
2013 fick jag tag på "nya" framskärmar och lackerades i orginalfärgen Jupiter Red 3A. Sedan har nya clips och lister mm inhandlats från motomobil. Det enda som jag inte fått tag på ännu är vänster/övre frontkantlisten i aluminium samt strålkastartorkare i övrigt är allt fixat. Vintern 2014 är tanken att motorrummet ska putsas upp och ev renovera lite av dess innehåll.
2013 fick jag tag på "nya" framskärmar och lackerades i orginalfärgen Jupiter Red 3A. Sedan har nya clips och lister mm inhandlats från motomobil. Det enda som jag inte fått tag på ännu är vänster/övre frontkantlisten i aluminium samt strålkastartorkare i övrigt är allt fixat. Vintern 2014 är tanken att motorrummet ska putsas upp och ev renovera lite av dess innehåll.
- Bilagor
-
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
:drool: Oj, det var ett tag sen jag såg en mk 1 i så fint skick IRL, grattis och applåder
, ruskigt snygg. Snacka om nåt som väcker minnen, känns som det måste bli en igen nån gång.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument