S: Scorpio 2.9 Aut GLX-94

Annonsen börjas med ett "S:" eller "B:". Endast bildelar/övrigt i denna avdelning!
Användarvisningsbild
Slim
Erfaren
Namn: Magnus Hult
Kör: 900 2.0t, kanske en Ford påväg:)

S: Scorpio 2.9 Aut GLX-94

Inlägg av Slim »

NU 2000kr!

Har fått platsproblem och säljer därmed scorpion.

Bilen har AC(fungerade sist bilen användes), Svart skinn i bra skick, elhissar fram och bak, eltaklucka, elvärmd ruta fram och larm(ford org). Har gått drygt 17000mil.
Har en hel pärm med vad som är gjort på bilen. Bland annat en utbytt låda på ford för några år sedan. Finns även i princip alla besprotokoll, service bok osv. Den är underredsbehandlad och har inte mycket rost. Står på 15tums alufälgar med bra sommardäck.

Det är en del att göra på bilen. Skivor och belägg fram bör bytas, kupefläkten har stannat och det är nåt tändfel(troligtvis) som gör att motorn vill ha startgas för att gå igång. Får den det startar den dock lätt och går som vanligt.
Sen har vi lådan. Innan jag ställde av den för vintern växlade den som den skulle(bättre än mina andra 2.9or), men när jag tog ut den i våras ville den inte växla som vanligt. När den är kall vill den inte växla upp ordentligt. Varm växlar den bättre, men fortfarande inte som vanligt.
Har pratat med verkstad om problemet som menar att det är en oljeventil som kärvar. Kan bli bättre om man kör med den ett tag och eller byter olja. Annars kostade ventilen 2000kr att byta hos dem.
Har svårt att tro att det är något större fel, då lådan har gått ca 3000mil sen bytet hos ford och oljan ser bra ut och luktar bra.

Som sagt en del att göra, men absolut inget lik. Fin inne och ute. Är vinrödmetallic.

Pris: 2000kr

Pris/utgångsbud: 3000kr
Plats/närmaste stad: Stockholm

Användarvisningsbild
Slim
Erfaren

Inlägg av Slim »

Här kommer ett par bilder...
Bilagor
scorpan2.jpg
scorpan.jpg

Användarvisningsbild
Slim
Erfaren

Inlägg av Slim »

Är inte omöjlig med byte, men då inte bil med tanke på plats... Lägg annars ett bud. Är som sagt inte omöjlig, men bilen är i mycket bra skick bortsett från listade fel... Slipper hellst lägga ut den på blocket.

Användarvisningsbild
Slim
Erfaren

Inlägg av Slim »

Gärna byte bilstereoprylar.

Dumpat pris 2000kr om köp sker omgående... Bara skinnet eller fälgar + det nya batteriet är värt detta...

niccman
Nybörjare
Namn: Jan Eriksson
Kör: Ford Scorpio 2.9 MK2 -95
Kontakt:

suck

Inlägg av niccman »

ok vore det inte så jäkla långt, annars har jag allt från mediadatorer till en massa slutsteg men det kan bli en brrrrrrrr volvo 480 för dom prylaran

niccman
Nybörjare
Namn: Jan Eriksson
Kör: Ford Scorpio 2.9 MK2 -95
Kontakt:

Inlägg av niccman »

Ska höra med farsan som knegar där uppe om det skulle kunna gå o fixa, han kör lastbil åt ncc så det kanske finns nånstans att ställa den tills jag kan få tummen ur och få ner den

Användarvisningsbild
T.S.
Veteran
Namn: Stig U.
Kör: Ford Scorpio 2.9 GLX -94. BMW 740 -95.

Inlägg av T.S. »

Du Har PM.

Mvh. TS.
T.S.
"Det är bättre att fråga och verka dum,
än att inte fråga och förbli dum"
:)
"Vi slutar inte meka för att vi blir gamla.
Vi blir gamla för vi slutar meka."
:jobbar5:

Låst