Bortskänkes: Sierra CLX -91.
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST180 & Mondeo MK V.
- Medlemsnummer: 295

Automat är inte klokt att bogsera, lådan kommer gå sönder. Men går ju plocka bort kardanen._Nas_ skrev:Går den att bogsera? Eller blir man tvungen till att bärga bort den?
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
- Nybörjare
- Namn: Glenn B
- Kör: VW Vento
Varför skulle den inte gå att bogsera? Bara att lägga den i friläge och rulla väl?
Jag har gjort det iallafall, och det höll fint.
Kan kolla knappen där bak men jag tror inte det. Det lät lite illa i motorn när den dog har jag för mig, men det kanske bara var inbillnning. Får väl kolla.
Men i övrigt så behöver jag bli av med bilen, har lite för många. Vill inte heller skrota den. Bättre att någon som behöver delar tar den.

Kan kolla knappen där bak men jag tror inte det. Det lät lite illa i motorn när den dog har jag för mig, men det kanske bara var inbillnning. Får väl kolla.

Men i övrigt så behöver jag bli av med bilen, har lite för många. Vill inte heller skrota den. Bättre att någon som behöver delar tar den.
- Paroxyst
- Legend
- Namn: Marc S
- Kör: Commodore 72
- Kontakt:
Nej nej. ALDRIG bogsera bil med automat längre än någon kilometer och max 25km/t. Lådan överhettar och förstörs. Läs manualen. Du hade tur, den gången.berthelsen skrev:Varför skulle den inte gå att bogsera? Bara att lägga den i friläge och rulla väl?Jag har gjort det iallafall, och det höll fint.
.
"Nothing lasts forever. Just ask a Ford Pinto" (Dexter Morgan - Season 1)