S: Granadadelar

Annonsen börjas med ett "S:" eller "B:". Endast bildelar/övrigt i denna avdelning!
Hoffas2003
Nybörjare
Namn: Tomas Andersson
Kör: Seat

S: Granadadelar

Inlägg av Hoffas2003 »

På grund av platsbrist samt att det inte längre är troligt att jag skaffar någon mer Granada tänker jag göra mig av med hela mitt reservdelslager. Innehåller allt möjligt; motorer, växellådor, karosseridetaljer, elsystem, inredningsdetaljer m.m. Främst till MK2 fram till 1981, men mycket är gemensamt för både tidigare och senare årsmodeller. Den som är intresserad får helt enkelt höra av sig så lovar jag att kolla efter om jag har delen. Priser blir högst måttliga, jag är inte ute efter att göra något kap på detta, utan vill hellre att någon får nytta av prylarna än att jag ska bli tvungen att slänga. Välkommen att höra av dig.

Mvh Tomas

Pris/utgångsbud: förhandlingsbart
Plats/närmaste stad: Virsbo

Tags:

Användarvisningsbild
GNADA75
Veteran
Namn: Tomas Englund
Kör: ford scorpio/sierra

Inlägg av GNADA75 »

har du nån 5 växlad låda type 9 tror jag den heter ..satt från 83-85 är det nått som finns ?
mvh Tomas

Hoffas2003
Nybörjare

Inlägg av Hoffas2003 »

Den femväxlade kom väl 1982 vill jag minnas och var sämre hållbarhetsmässigt än den tidigare 4-petade. Nej tyvärr har jag ingen sådan, men jag är ganska säker på att jag har en fyrväxlad till 2,8i 1978-81.
Med vänlig hälsning Tomas

Användarvisningsbild
GNADA75
Veteran
Namn: Tomas Englund
Kör: ford scorpio/sierra

Inlägg av GNADA75 »

Hoffas2003 skrev:Den femväxlade kom väl 1982 vill jag minnas och var sämre hållbarhetsmässigt än den tidigare 4-petade. Nej tyvärr har jag ingen sådan, men jag är ganska säker på att jag har en fyrväxlad till 2,8i 1978-81.
åh är det en type5 låda då ? elr är det den vanliga 4 petade ?

Hoffas2003
Nybörjare

Inlägg av Hoffas2003 »

Tips: Kolla på Tradera, alias "forest97" eller sök på "Ford Granada" så kommer alla annonser upp på allt jag tänkt sälja. Men inventering pågår ännu, så det blir mer prylar varteftersom:):)
Med vänlig hälsning
Tomas

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

Hoffas2003 skrev:Den femväxlade kom väl 1982 vill jag minnas och var sämre hållbarhetsmässigt än den tidigare 4-petade. Nej tyvärr har jag ingen sådan, men jag är ganska säker på att jag har en fyrväxlad till 2,8i 1978-81.
83 kom 5 vxl

Hoffas2003
Nybörjare

Inlägg av Hoffas2003 »

granadadr skrev:83 kom 5 vxl
Tack för rättelsen:) Finns upplagd på Tradera nu.

Andra tunga delar är tre eller fyra automater (C3) men vad jag förstått finns inget större värde i dessa, och ingen vill nog ha dem. Så skynda om du är intresserad, annars slängs de. Jag vill inte släpa omkring dem i onödan. Har också ett 2,8 block, rostigt utvändigt men annars felfritt och är snarlikt det som redan finns på tradera. Det åker också snart på skroten.

Mvh Tomas

Hoffas2003
Nybörjare

Inlägg av Hoffas2003 »

Tiden börjar rinna ut för de här prylarna jag sparat från de Granador jag skrotat ner för en femton, tjugo år sedan. Jag har ingen plats för dem längre, och det som inte blir sålt eller hämtat kommer att slängas - dessvärre :(:Odd:

De annonser jag lagt ut på Tradera kommer heller inte att förnyas, de sista går ut i början på februari. Men jag har ganska mycket mer prylar än så, har varken tid eller lust att lägga upp precis allt.

Så passa på att fråga ifall du tror du kan behöva något, innan det är försent.

Med vänlig hälsning
Tomas

Hoffas2003
Nybörjare

Inlägg av Hoffas2003 »

Allt är nu sålt. Kom en trevlig person och köpte hela lagret i parti och minut :)
Så vi blev bägge nöjda :)
Moderator kan låsa tråden.

Låst