Intressekoll: Komplett swapkit BOB Cosworth 2.9 24v till en Sierra

Annonsen börjas med ett "S:" eller "B:". Endast bildelar/övrigt i denna avdelning!
Jimmy86
Veteran
Namn: Jimmy S
Kör: Sierra
Medlemsnummer: 357

Intressekoll: Komplett swapkit BOB Cosworth 2.9 24v till en Sierra

Inlägg av Jimmy86 »

Hänger ut en krok lite i förväg om det finns nått intresse för min drivlina. Ska smyga igång på semestern med förberedelserna för att byta min nuvarande drivlina mot Nissanprylar istället.

Men i det stora hela så är det paketet som sitter i bilen för tillfället.
En väl fungerade BOB cosworth sexa med manuell mt75a, den funkar fint men den har gått hårt och har en tendens att skrapa på fyran när det växlas hårt/snabbt när den är riktigt varm. Funkar felfritt till normal körning. Finns nått litet oljeläckage men inget allvarligt.

Original cosworth koppling.
750cc spridare anpassade för e85.
Ecu Emu Master classic mappat för E85.
Hembyggt insug.
Original grenrör och egenbyggt avgas med sportkatalysator och två ljuddämpare. Alltid klarat db gränserna på körningarna och 0.2 CO gränsen på besiktningen. Kan inte garantera att avgassystemet passar rakt av i alla Sierra karosser. Det är ju såklart byggt efter min och jag har en 2dr coupe.
Motorn ger 230hk i nuvarande utförande.

Mängder med reservdelar. Har två kompletta motorer vid sidan av. Dock får dom ses som reservmotorer då den ena är nerplockad och skuren på en vevsläng men i övrigt är allt fint. Blocket är toppdeckat 0.1mm, oringat och hornat, topparna är renoverade och mirafrästa ventiler/säten, planade 0.1mm. Ny kedjetransmission osv. Detta har bara gått en bromsning. Motorn skar i bromsbänken pga en efterbliven bygghere(jag) som satt i fel oljesticka och bara hade halva oljevolymen i motorn.

En motor sitter i stativ och går ej runt. Den motorn körde jag ner på klubbens emmabodakörning förra året. Vet ej felet på den för jag har inte öppnat den.

Komplett packningssats finns.
En extra Mt75a med ett fäste som är av, okänt skick då den är köpt begagnad och säljare ej visste nått om skicket på den.
M.m

Allt som har med BOB osv ska bort.

Pris? Ja jag vet inte då detta bara är en intressekoll. Men är nån seriöst intresserad så kan vi säkert komma överens.
Kan ta bilder vad det lider.

Nuvarande maskin kommer att sitta i tills i höst. Bilen kommer således gå att provköra om ev köpare vill innan jag lyfter ur den. Vilket jag kan tycka är lämpligt så det inte blir konstigheter senare.

Skicka pm eller skriv här om nån är intresserad.

// Jimmy