Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Byte från H4 till 2st H1 t.ex. morette - Mk 5 & 6

Användarvisningsbild
Ford Club Sweden
Legend
Inlägg: 100001
Blev medlem: tor jul 31, 2003 10:00 am
Namn: Henry Ford
Ort: Dearborn, Detroit
Kör: Ford
Kontakt:

Byte från H4 till 2st H1 t.ex. morette - Mk 5 & 6

Inläggav Ford Club Sweden » tis maj 08, 2007 6:31 am

Denna modifikation är bra när man byter från orginallyktor med H4 (eller H4+H1) t.ex. dubbelljus där man använder dubbla H1 lampor!

För att slippa att halvljuset slocknar när helljuset slås till så kopplar man samman kablarna som går till stift 55 och stift 56b i blinkersspaken. Detta gör att halvljusreläet får konstant ström vid tillslag av helljus.

Principen blir densamma som när man använder "ljustutan"

Man bör inte göra detta i strålkastare som använder sig av H4 lampor eftersom man bränner reflektorn när hel och halvljus är inkopplat samtidigt.

Tack till:
nextuz för all information