S: Delar till Granada, mondeo och scorpio
- fordmaffian
- Legend
- Namn: Robert Åhlin
- Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
S: Delar till Granada, mondeo och scorpio
Söker delar till Ford granada cupè 1972 - 1975, Ford mondeo V6 gen 2 och ford scorpio gen 3.
Granada: allt inom kaross delar, bromsar, chassie, inredning, belysning instrumentering, wairar ja allt!
Mondeo: Motor delar, hela motorer, sprängkåpor, spelar mindre roll om de är trasiga lådor dom sitter på, enbart spräng kåpan är intressant i detta fallet
Ford scorpio: Bakvagn, kardan stång med mera... om bakvagnen är från en -96 till -98 så är de hög intressant!
Även megasquirt är intressant..
Än så länge är de bara intressant, då mitt projekt är i planerings stadiet men de kan ju vara bra om jag vet vilka som kan ha delar redan innan..
Pm om ni kan ha något intressant!
Pris/utgångsbud: 0 - 5000
Plats/närmaste stad: Örkelljunga
Granada: allt inom kaross delar, bromsar, chassie, inredning, belysning instrumentering, wairar ja allt!
Mondeo: Motor delar, hela motorer, sprängkåpor, spelar mindre roll om de är trasiga lådor dom sitter på, enbart spräng kåpan är intressant i detta fallet
Ford scorpio: Bakvagn, kardan stång med mera... om bakvagnen är från en -96 till -98 så är de hög intressant!
Även megasquirt är intressant..
Än så länge är de bara intressant, då mitt projekt är i planerings stadiet men de kan ju vara bra om jag vet vilka som kan ha delar redan innan..
Pm om ni kan ha något intressant!
Pris/utgångsbud: 0 - 5000
Plats/närmaste stad: Örkelljunga
Inofficiell scorpio expert 
- makimaa
- Erfaren
- Namn: Krille M
- Kör: Skoda Octavia RS -16
Har en mer eller mindre komplett Scorpio(1992) ståendes där bakvagnen fortfarande är helt komplett, V6an så utväxlingen är på 3,64 om jag minns rätt.
Saker och ting säljes iväg eftersom, så jag kan inte lova att det finns kvar när du bestämt dig, men chansen finns iaf.
Finns uppe i norrbotten så frakt kan vara onödigt dyrt, icke skrymmande delar kan dock eventuellt tas med på vår bilresa söderut i slutet av augusti.
Saker och ting säljes iväg eftersom, så jag kan inte lova att det finns kvar när du bestämt dig, men chansen finns iaf.
Finns uppe i norrbotten så frakt kan vara onödigt dyrt, icke skrymmande delar kan dock eventuellt tas med på vår bilresa söderut i slutet av augusti.
- fordmaffian
- Legend
- Tobbelainnen
- Veteran
- Namn: Tobias H.
- Kör: Granada 4.1L 24v Cosworth
- fordmaffian
- Legend
- fordmaffian
- Legend
- fordmaffian
- Legend
- fordmaffian
- Legend
Är MT-75 lådan fräch? Hur långt har den gått?makimaa skrev:Har en mer eller mindre komplett Scorpio(1992) ståendes där bakvagnen fortfarande är helt komplett, V6an så utväxlingen är på 3,64 om jag minns rätt.
Hur är lådan till 2,9an i skicket? hur långt har den gått? manuell?Hargsan skrev:Har en scorpio 2.9 '94 och en scorpio 2.0 '95 att sälja.
- Rasmus430
- Veteran
- Namn: Rasmus
- Kör: Felicia
ahaa okejfordmaffian skrev:Rasmus, tyvärr är de bara 2,5 - 3 liters motorn ( V6an ) som är aktuell, men tack ändåjag får komma upp någon dag med rep boken till dej med.. har inte hunnit än.. :/
- Tobbelainnen
- Veteran
- Namn: Tobias H.
- Kör: Granada 4.1L 24v Cosworth
Är inte riktigt med på vilken bit du menar för jag tittade inte så noga på hur det såg ut där under, bakvagn har jag på pall, resten finns kvar på karossen, som jag fortfarande har kvar ett litet tag till.fordmaffian skrev:Den är hög intressant! finns den lilla "konsolen" som det bakre fästet sitter i med? den som sitter med 4 bult i underredet?
Bygger Sierra 2.9 24v Cosworth GT med EEC-V.
- fordmaffian
- Legend
Från -96B till -98 är upphängningen bak lite annorlunda än på -95 upp till -96. Den till vänster är den jag är ute efter, den bulten som diffen sitter med sitter skruvad i en konsol på underredet med 4 bult.. den hade jag helst viljat ha med isf..Tobbelainnen skrev:Är inte riktigt med på vilken bit du menar för jag tittade inte så noga på hur det såg ut där under, bakvagn har jag på pall, resten finns kvar på karossen, som jag fortfarande har kvar ett litet tag till.
- Bilagor
-
- fordmaffian
- Legend