K: tc/cortina mk3-5
-
Anglofilen
- Veteran
- Namn: Peter E
- Kör: 1 Fikus FWD, resten av fordskrotet
och lillvolvon driver därbak. - Ort: Sundbyberg
K: tc/cortina mk3-5
Styrservo TC (kuggstång+tillbehör) och tillhörande remskivor till pinto.
Extraktorrör till smma modell, nån som kanske ligger och lurar på ett orginaldito till en gammal taunus GT?!
Extraktorrör till smma modell, nån som kanske ligger och lurar på ett orginaldito till en gammal taunus GT?!
-
Anglofilen
- Veteran
Hejs Markus. Så du har en Taunus/Cortina servoanläggning att sälja? Sist jag såg nåt sånt (med en halvmiss ska det sägas) var för ett par tre år sen på skroten i Norrköping, nån sög åt sig hela klabbet 20 min innan jag kom dit. Bilmodellen var nåt som egentligen inte såldes i Sverige - Taunus 1983 ghia Hgv med femväxlad låda och servo...orginal. Grymt att skrota den bilen, så rutten var den egentligen inte, bortsett från "penicillinodlingarna" i inredningens mörkaste skrymslen och "brunkol" lite varstans.
Nog med O.T. och jag kan nog tänka mig lite servoassisterat otyg under huven, extraktorflöjt är väl inte heller helt oävet då orginallimpan är en riktig sillstrypare.
Vad det kan vara värt?
Jadu, säg det
.
Nog med O.T. och jag kan nog tänka mig lite servoassisterat otyg under huven, extraktorflöjt är väl inte heller helt oävet då orginallimpan är en riktig sillstrypare.
Vad det kan vara värt?
Jadu, säg det
-
Markus
- Veteran
- Namn: Markus Jonsson
- Kör: Focus -07
Vet inte vad jag ska svara. Delarna har legat på lager i minst 10år(tillsammans med resten av alla taunus delar). Vet inte om jag vill sälja, tanken var att montera in den i en kombi som jag hade tänkt ha som bruks/reservbil. Men den har också stått i ca 10 år. Har beslutsångest så har du inte bråttom så kan jag fundera ett tag hur jag vill göra.
Mvh Markus
Mvh Markus
-
Anglofilen
- Veteran
-
Anglofilen
- Veteran