Verkstadshandbok Taunus p3 1964 pdf?
-
Lunaskoja
- Nybörjare
- Namn: Eje Forsmark
- Kör: Ford Taunus p3 1964
Ford D200 1968 - Ort: SLAGNÄS
Verkstadshandbok Taunus p3 1964 pdf?
Sökes/Köpes Hej ny medlem här.
Min sambo fick en Ford Taunus P3 1964 i födelsedagspresent av sina barn i 60 årspresent. Nu blir det min uppgift att fixa till den. Den är i ett bra bruksskick besiktad och klar men den går som en påse nötter. Börjar iaf med att försöka hitta verkstadshandbok till den innan något större ingrepp. Misstänker att det är antingen ventil eller kolvfel på den. Startar bra men går inte på alla cylindrar så svag och svårkörd.
Det är en 1,7 liters rak fyra och 6 volts system altså ingen V4.
Min sambo fick en Ford Taunus P3 1964 i födelsedagspresent av sina barn i 60 årspresent. Nu blir det min uppgift att fixa till den. Den är i ett bra bruksskick besiktad och klar men den går som en påse nötter. Börjar iaf med att försöka hitta verkstadshandbok till den innan något större ingrepp. Misstänker att det är antingen ventil eller kolvfel på den. Startar bra men går inte på alla cylindrar så svag och svårkörd.
Det är en 1,7 liters rak fyra och 6 volts system altså ingen V4.
- Bilagor
-
- Bild på bilen
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Re: Verkstadshandbok Taunus p3 1964 pdf?
Hej! https://www.taunus-m.ch/ford_tu_p3.html, hoppas det är till nån nytta. Ser ju riktigt fräsch ut, trevligt. Fråga gärna om det är nåt, min har jag måst ge bort p g a ändrade omständigheter men "faktabanken" kvarstår
.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
-
Lunaskoja
- Nybörjare
- Namn: Eje Forsmark
- Kör: Ford Taunus p3 1964
Ford D200 1968 - Ort: SLAGNÄS
Re: Verkstadshandbok Taunus p3 1964 pdf?
Hej o Tack
Jo visst hjälper det där laddade hem pdf filen. Jag har fått tag på denna på engelska handbok. Ford Taunus Motor Manuals 22. Lite enklare bok men med mycket tekniska data och dimensions uppgifter.
Eje
Jo visst hjälper det där laddade hem pdf filen. Jag har fått tag på denna på engelska handbok. Ford Taunus Motor Manuals 22. Lite enklare bok men med mycket tekniska data och dimensions uppgifter.
Eje