S: Något defekt Granada 28 Injection -'83
-
JayBee
S: Något defekt Granada 28 Injection -'83
Av utrymmesskäl måste jag omgående göra mig av med en bil i min vagnpark och efter moget övervägande har jag beslutat att det är min Granada 2.8 Injection -83 som får offras. För tillfället är den okörbar samt obesiktad och oskattad. Detta pga. ett elfel som uppstod för ett år sedan. Innan dess har den gått klanderfritt sen jag köpte den för ca. 5 år sedan. Det är en äkta Injection med automat, el.backspeglar, el. ställbart förarsäte, manuell taklucka, fungerande färddator, tonade rutor, el. fönsterhissar fram, c-lås, bakspoiler i gummi, mm. Det som INTE finns är AC och Recaro-stolar samt frontspoiler. Färgen är silver metallic, grå inredning. Det finns rostfläckar men inget genomrostat, skärmkanterna bak är rostiga och måste möjligen bytas om man vill höja skicket. Så till elfelet; Under en månads tid visade amperemätaren ett högre och högre värde och så småningom försvann nålen på maxutslag åt vänster. Snart började amperemätaren att ryka rejält och mätarhuset i plast smälte. Efter att jag glad i hågen skiftat generator tre gånger, rivit hela instrumentpanelen i jakt på kortslutningar, etc, så tröttnade jag och tog en paus i felsökandet, en paus som nu varat i ett år. Jag har varit nära att köra bilen till skroten men det svider för mycket i mitt Granada-hjärta så jag vill sälja den till nån som vill fixa den och priset är detsamma som skrotningspremien, 1500 kronor. Då tar köparen bilen som den är och ombesörjer hämtningen själv. Fula och rostiga plåtfälgar med dåliga vinterdäck är vad som ingår i hjulväg tyvärr. Bilen står i Gävle-trakten. Maila till "jaybee462(at)hotmail.com" för utförligare info och eventuellt bilder. (Bilen har samlat på sig ett väldigt tjockt dammlager under det år den stått i garaget så den är väldigt mycket gråare än normalt)
Pris/utgångsbud: 1500
Plats/närmaste stad: Gävle
Pris/utgångsbud: 1500
Plats/närmaste stad: Gävle
-
JayBee
- mr Costin
- Legend
- Namn: Bror H
- Kör: Mercedes Benz
Är det en riktig injection, dvs står det injection på bakluckan och inte bara 2,8i? Är Recarostolarna utplockade så det inte sitter några stolar i den? Har det suttit frontspoiler på den? Är det orginalfälgar på den?
Transit TDi
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
Lotus Cortina -65
Svart flügel
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
-
JayBee
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
tyvärr så fanns det injections utan recaro,, det var tydligen tillval till injection,,jag har sett 3 st utan, en som jag kunde följa bakgrunden till,, gummiläpp fram och bak var standard, samt värre stötdämpare, och krängningshämmare fram,,sen var den std 2,8i förutom svarta lister, å dörrhandtag istället för kromade,,
-
JayBee
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
nja det är nog en smaksak
jag personligen tycker bättre om Recaro,, men det är jag det,,
sen såg jag en konstig sak,, kan vara så att den vart slaktad förr,, men?? jag såg en injection på skroten,, med L inredning alltså den snikigaste,, injection hadde iaf Gl stolar,, om dem inte hadde Recaro,,
och en sak som jag har tänkt på det är bara vita ilar jag sett som haft utan recaro,, konstigt,, att jag aldrig sett en vit med Recaro ??? jaja,,
bilen är lätt värd 1500 iaf
som sagt hadde det varit närmare så hadde jag nog kommit 
sen såg jag en konstig sak,, kan vara så att den vart slaktad förr,, men?? jag såg en injection på skroten,, med L inredning alltså den snikigaste,, injection hadde iaf Gl stolar,, om dem inte hadde Recaro,,
och en sak som jag har tänkt på det är bara vita ilar jag sett som haft utan recaro,, konstigt,, att jag aldrig sett en vit med Recaro ??? jaja,,
bilen är lätt värd 1500 iaf
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Min far har haft en vit Injection med Recaro. Jag hittade även en vit Granada Injection på skroten med Recarostolar i. Köpte jag för typ 200krgranadadr skrev:nja det är nog en smaksakjag personligen tycker bättre om Recaro,, men det är jag det,,
bilen är lätt värd 1500 iafsom sagt hadde det varit närmare så hadde jag nog kommit
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
- Paroxyst
- Legend
- Namn: Marc S
- Kör: Commodore 72
- Kontakt:
Du skämtar?! 200 spänn för en sådan, personen som äger den skroten kan inte ha gillat matematik i skolan han i alla fall. Det vanliga är ju att de tittar vad de kan få för grejerna individuellt och sen ger pris efter det. Vilket oftast kostar mera än vad det skulle kosta att köpa den när den fungerade på gatan. Min erfarenhet av bilskrotar. Men grattis! där gjorde du ett klipp.Järnkaminen skrev:Min far har haft en vit Injection med Recaro. Jag hittade även en vit Granada Injection på skroten med Recarostolar i. Köpte jag för typ 200kr.
"Nothing lasts forever. Just ask a Ford Pinto" (Dexter Morgan - Season 1)
-
Micke L
- mr Costin
- Legend
- Namn: Bror H
- Kör: Mercedes Benz
Hmmm, då jag är såpass gammal så jag var i någorlunda ålder när dessa bilar var nya så skulle jag nästan påstå att injection ALLTID ska ha Recaro stolar. Och manuell låda. Jag har en försäljningsbroschyr nånstans, har för mig att det står i den att det är så. Ska se om jag hittar den. De bilar som det står injection på luckan på behöver ju inte alltid betyda att det är en injection, dekaltrimmning kanske. Jag har haft 2 stycken injection, båda med manuell låda och Recaro. Och frontläpp och bakläpp och orginal extraljus. Den senaste skrotade jag för 8-9 år sen och satte motor och låda i en daytona gul Taunus GXL coupé. Resten av den Granadan gick på skroten...
Transit TDi
Lotus Cortina -65
Svart flügel
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Lotus Cortina -65
Svart flügel
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Den min far hade var en vit sedan, 83 årsmodell, automat, recarostolar, injection på bakluckan, vingen bak, spoiler fram, extraljusgrill, två lampor vid hastighetsmätaren som visade ekonomin, elhissar. Är de detaljerna jag minns.
Skruvarna till stolarna var väldigt rostiga minns jag då jag vid ett tillfälle rev ur dem, med det menar jag att de suttit där sen bilen var ny
. Jag var väldigt klåfingrig som yngre
.
Skruvarna till stolarna var väldigt rostiga minns jag då jag vid ett tillfälle rev ur dem, med det menar jag att de suttit där sen bilen var ny
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.