S: FORD TAUNUS 2000 GHIA 1977

Annonsen börjas med ett "S:" eller "B:". Endast bilar i denna avdelning!
Taunus77

S: FORD TAUNUS 2000 GHIA 1977

Inlägg av Taunus77 »

Hej!

Min mamma har en riktig pärla till bil som vi har haft som sommarbil och som gått som en klocka sedan vi köpte den -91. Nu behöver jag en lättare, säkrare och hundvänligare bil för vardagsanvändning och vill då sälja (eller byta in) denna.

Jag undrar lite vad det är för prisläge på en sån här bil, det verkar variera väldigt på annonsforum och alla besiktningsgubbar/bilmekar säger bara att vi absolut inte får sälja den för att den är så läcker...

Bild

Om någon som inte är intresserad av att köpa ändå vill tipsa om ungefärligt blocket-pris så vore jag hemskt tacksam. Är ni intresserade av den kan ni väl maila, enklast så.

Jag skrev utgångsbud 5000 nu men är alltså rätt osäker på vad den är värd, litar på att ni entusiaster är ärliga =)

Den besiktigas nu i dagarna så jag vet ännu inte om den går igenom, sist fixade vi lite med bromsarna men sen funkade den fint och gick igenom efterbesiktning i september 2009.

Pris/utgångsbud: 5000
Plats/närmaste stad: Stockholm

Tags:

JohnP

Inlägg av JohnP »

Vilken stilig bil! Hur långt har den gått? Går den bra?

Taunus77

Inlägg av Taunus77 »

JohnP skrev:Vilken stilig bil! Hur långt har den gått? Går den bra?
Hej! Ledsen, hänger inte här så ofta. Den är nybesiktigad och jag har haft den som sommarbil senaste fem åren utan att behöva lägga en spänn på den i princip (bytte tändkablar har jag för mig, och något med bromsbelägg som jag fixade efter besiktningen 2009, men det var inga stora pengar). Jag vet inte exakt miltal, jag vet att den hade gått typ 10000 eller under när mamma köpte den av en tant 1991, ingen av oss har använt den dagligen, kört några långa sträckor och den har stått avställd på vintern så för sin ålder är den rätt okörd, besiktningsmännen brukar vara imponerade =)

Nu ligger annons här, min mamma har tagit över försäljningen, lite separationsångest tror jag...

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Ta ... ?ca=11&w=1

Skriv svar