S: Ford Probe, 91a 220++ hkr

Annonsen börjas med ett "S:" eller "B:". Endast bilar i denna avdelning!
theraphosa2004
Nybörjare
Namn: Roger julin
Kör: Ford probe 2,2 liters GT

S: Ford Probe, 91a 220++ hkr

Inlägg av theraphosa2004 »

Hej har en Ford probe som jag vill sälja, underreds behandlad, ny renoverad motor enligt förra ägaren och ny besiktigad, går väldigt bensin snålt, tankade 22 liter körde 34 mil. så med tanke på dom hkr är det inte illa pinkat. Finns slitna sommar däck på plåt fälgar och original aluminium fälgar med slut körda däck. Rost fri till 98% och säljes pga nya projekt.

reg nummer THU670

Mvh Roger juhlin

Pris/utgångsbud: 15000/8000Plats/närmaste stad: södra rörum/Hörby

Tags:

theraphosa2004
Nybörjare

S FORD PROBE 2,2 LITERS TURBO 220++ HKR

Här kommer bilder mvh Roger:nxsmile:
Bilagor
Rogers bilder 009.jpg
Rogers bilder 010.jpg
Rogers bilder 008.jpg
Rogers bilder 006.jpg
Rogers bilder 005.jpg

theraphosa2004
Nybörjare

Vad är det för fel på ford???

Jag har som alla kan se en Ford Probe som jag vill sälja, men folk är så.........ja väldigt fint utryckt bakom flötet, Min bil ÄR

ROSTLAGAD TILL 98%
NYRENOVERAD MOTOR, DET MÄRKS väldigt tydligt pigg som tusan
drar ingen olja, drar lite bensin, väldigt bra olje tryck,mm,mm
underreds behandlad tog mig för sa--n 3 dagar att underreds behandla den och ÄNDÅ!!!! ringer folk och erbjuder mig 5 tusen kronor, en bjöd 7000 kr, fattar inte folk att detta är en bra bil när dom ser den?? visst inte utställnings skick men då hade den för bövelen inte kostat 10000 kr????

nej den stannar nog hos mig. ha det:banghead::banghead::banghead:

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inlägg av Keller »

Hade varit intressant att veta vad som är gjort med motorn för att få den till 220+ hk...
Med tanke på att en PGT har 147hk original.
Är den trimmad vill nog folk veta vad som är gjort!
/Keller

Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"

theraphosa2004
Nybörjare

trim ford

det vet jag inte, och jag hittar inte förra ägarens telefon nummer, som sagt fick inte några papper på själva motor renoveringen, eller trimmet. Och jag hade förstått om jag hade velat ha 40-50 k för bilen då skulle alla papper finnas och alla intyg, men vid snabb affär säljer jag denna för 10k hur mycket vill folk ha för 10k??? det är givetvis upp till var och en litar dom inte på den fakta jag skriver, ok köp en annan bil, lägg ner en massa pengar på den i stället, eller kom hit prov kör och sen diskuterar vi. är väldigt enkelt, gillar man ford bra köp min, litar man inte på den fakta jag skrivit okej, skit i det, förr eller senare får jag den såld, så är det bara

Användarvisningsbild
Colding
Veteran
Namn: Rasmus Christensen
Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
Medlemsnummer: 245

Inlägg av Colding »

är faktiskt också intresserad av att se vad som är gjort för att få ur 70++hk utöver original i en probe :) är ju intressant om kraften faktiskt skulle vara 220hk.. då är det värt om skicket lever upp till du säger, absolut!

Anyhows, lycka till med försäljningen!
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Kontakt:

Inlägg av Keller »

Jag ifråga sätter inte priset, utan vad som faktiskt är gjort med motorn.
Om förra ägaren påstår att den är helt motorrenoverad och trimmad till extra 70hk så måst e han väl ha någon typ av kvitto eller kunna bevisa det?
Ifrågasatte inte du det när du köpte den?

Ta det inte personligt, det är som sagt en rätt kraftig hk ökning.
Det skulle vara som att någon säger att dom säljer en ny renoverad 330 kittad cossie, men har inga papper på det.

Har du någon bild på motorrummet?

Sen är det så att folk ska pruta, kvittar vad det är så ska folk pruta :) Jag har resonerat så när ajg lagt ut annonser vad som är rimlig prutmån. Skriver eller ringer folk och prutar 50% på det priset, det lägger jag inte ens ner tid på att svara på.
Nån måtta får där vara. Vissa är ju så fräcka att dom säger dom kan komma och hämta det direkt (typ 2 timmar efter annonsen kommit ut) och bjuder halva priset utan att ens ha tittat på grejerna.
/Keller

Ford P100 -90 "Pickis"

theraphosa2004
Nybörjare

hej nej det är okej, och visst ifråga satte jag det, men killen som hade den sa, ja sparade kvittona men dom har försvunnit. Skumt javisst fan är det, jag hade satt in alla kvitto i en pärm, det är ju guld värt för en senare försäljning, och jag har aldrig sett eller kört en sån här bil innan, så jag har inget att jämnföra, men säg så här, 170 km är inga som helst problem, och stilla stående till 100, ja det tar inte lång tid. Jag tror problemet är att jag har inte någon erfarenhet av dessa motorer, och jag har inga kvitto, så jag kan inte bevisa ett skit, min förra bil var en manuell bmw 530 med v8a, och forden är snabbare än den, och då hade jag 220 hkr i den med, plus bmwn låg på ja en liter milen vid kärring körning, denna ligger under det, fan den drar mindre bensin än vår saab 9000 gl. och vår audi a4 quattro som har 180 hkr, den har inte en chans, så snabb är den. Jag vet inte hur en original probe är och upplevs men jag gillar min ford väldigt mycket, men har hittat en annan bil som tiltalar mig mer. Så är läget

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

Som sagt, jag hoppas verkligen du får den såld och får köpa den nya du är sugen på! Vad är det för något, förresten? :) Vore kul att svänga förbi Hörby och köra ett enkelt rakt-fram åka för att se hur fint den går. RS'en jag kör påstås ju göra 6,5-7 till hundra så då är det någorlunda mätbart att jämföra. Hörby är kanske lite långt för GBG för ett rakt fram hehe.. Keller, vad väger en Probe med förare och halvtank?
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Kontakt:

Inlägg av Keller »

Probarna är roliga bilar.
Den lilla turbon ger respons direkt därav att den känns rapp. Samt att det är 2,2 liter.
Det går inte riktigt att jämföra en V8a mot en turbo motor varken i förbrukning eller respons. Det är som at jämföra äpplen och päron.
170km/h är ingenting.. min gjorde mätarn ut och förbi! Och det var innan trim.

A4orna är relativt tunga och AWDn tar effekt.

Men jag håller med Rasmus, hoppas du får sålt den och kan köpa den nya du vill ha. Det är frustrerande när man har något man måste bli av med för att få det nya. :)

Colding: Tjänstevikten är 1430 kg. Där är väldigt mycket elprylar i dom. Elbälten, ställbaradämpare, ställbar servo m.m
När jag hade 18", 2.5" från turbon (utan chip) så körde jag jämt emd en steg 1 chippad saab 900NG/93OG.
Men det ska till en del moddar för att få upp den i 220hk++...
/Keller

Ford P100 -90 "Pickis"

theraphosa2004
Nybörjare

ja, det är surt sa räven, =) min andra bil jag ska köpa är en nissan 300zxtt men får jag inte sålt denna då skiter det sig, så..........hur man än vänder sig har man röven bak. funderar på att sätta ner priset till 8000 kr, men där går smärt gränsen totalt, då har jag bara förlorat 7000 på denna bil affär, SUCK!!!!! mvh Roger

theraphosa2004
Nybörjare

jävla bra bilfan är såld aldrig mer, ha det bäst alla

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

Skönt att höra! lycka till med Datsunen ;)
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Låst