Oljepåfyllning Ford KA

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
promo

Oljepåfyllning Ford KA

Inlägg av promo »

Kolla oljenivån på min KA idag och märke att nivån skunkit till min markeringen på oljestikan, tänke att jag fyller på lite men blev lite fundersam ang påfyllningslocket, ska man bara rycka loss detta från ventilkåpan och hälla ner i där??? Tycker det ser lite skumt ut!!!

Tags:

nicketrick
Nybörjare
Namn: Niklas bergström
Kör: Ka (kör min tjej, jag kör Auris D-4D)

Inlägg av nicketrick »

det normala är ju att fylla på där, tror inte det ska vara nåt annorlunda på en ka... har iofs inte kollat under huven på tjejens...

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

promo skrev:Kolla oljenivån på min KA idag och märke att nivån skunkit till min markeringen på oljestikan, tänke att jag fyller på lite men blev lite fundersam ang påfyllningslocket, ska man bara rycka loss detta från ventilkåpan och hälla ner i där??? Tycker det ser lite skumt ut!!!
skicka en bild om du är osäker.

Finns ju ett antal påfyllningsställen men där motoroljan ska ner burkar locket vara som störst, typ som en snusdosa. svart, med lite gul text oftast. :)

kolla mitt i motorutrymmet någonstans PÅ motorn ej bredvid så hittar du säkert rätt med hålet ;)

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Stämmer bra det och det gula locket som är lite av gigantiskt på denna sitter så lite till höger på ventilkåpan och så här ser en sådan motor ut urmonterad: http://bilder.lagabasen.se/delar/1050/1050354510vy1.jpg

Skriv svar