Sida 2 av 12

Postat: lör okt 15, 2011 5:49 pm
av Papillon
snygg!

ja det verkar skumt med 3 dämpare, får se vad det blir om det blir, ska kunna åka i bilen utan att störas av avgaset på motorvägen, det är kravet.

fick min rekondad och lackkonserverad idag, blev bra överlag, kan inte begära allt för mycket för en 1000lapp. mina korvfingrar kom med på bilderna också :)

Postat: tis okt 18, 2011 4:32 pm
av Papillon
Beställde kn filtret och flexin i tisdags, kom igår. Hade nog förväntat mig mer efter allt man läst men ändå ganska nöjd trots allt, alltid trevligt med insugsbröl :)

Postat: ons okt 19, 2011 7:03 am
av old school
Papillon skrev:snygg!

ja det verkar skumt med 3 dämpare, får se vad det blir om det blir, ska kunna åka i bilen utan att störas av avgaset på motorvägen, det är kravet.

fick min rekondad och lackkonserverad idag, blev bra överlag, kan inte begära allt för mycket för en 1000lapp. mina korvfingrar kom med på bilderna också :)
Gott att du vårdar den ömt :p Fick ni bort märket i lacken över vänster bakhjul?

Postat: ons okt 19, 2011 7:21 am
av Papillon
Ja man får ju hålla efter grejerna :) nej men det kvittar, är ju ingen utställningsbil, lacken kommer slitas mer iom ja använder bilen var dag så inte lönt att försöka hålla allt för hög nivå, sålänge det inte rostar är jag glad :)

Postat: tor okt 20, 2011 4:42 am
av old school
Papillon skrev:Ja man får ju hålla efter grejerna :) nej men det kvittar, är ju ingen utställningsbil, lacken kommer slitas mer iom ja använder bilen var dag så inte lönt att försöka hålla allt för hög nivå, sålänge det inte rostar är jag glad :)
Ok, gott. Känns att den är hos rätt ägare.

Postat: fre nov 04, 2011 4:58 pm
av Kviborg
rcmike skrev:grattis till fiestan Papillon. visst är den riktigt kul bilen! flexin och KN filer var det första jag gjorde med bilen, efter ca 1 månads körning. minns att det var en klart märkbar effektökning. sen följde eibach sänkning , den blir mycket snyggare och faktiskt mer komfortabel. dessa 2 grejer gör mycket för bilen för en rimlig peng. provade med 10 mm spacer bak men gillade inte hur den uppförde sig på vägen med det. för ca 3 veckor sen kom jag över en uppsättning OZ racing superleggera med ET 35 , vilket betyder att spårvidden ökar ca 35 MM. Å DETTA BLEV ETT LYFT YTTERLIGARE TYCKER JAG ligger ännu bättre på vägen nu. vet att det inte slutar här, kamaxlar eller extraktor grenrör ligger på lut....finns ju så mycket godis till denna bil å den vill så gärna ha det.
Hej va kul med en st150 tråd då det kan vara lite dött på fiestaclubsweden sidan!

Tänkte bara slänga in ett råd angående et på fälgar! Nu vet inte jag om du "rc micke" har sänkt din st? Om du inte har det så fungerar et 35 säkert kalas!
Det gjorde det för mig med och jag har et 38. Men sen sänkte jag min bil visserligen med coilovers och då började strulet! I bak var det inga problem, men i fram fick jag ta bort innerskärmarna och valsa skärmkanterna och inte blev det bättre för det! Fick höja och höja och nu är den nu inte många mm lägre än om man hade använt vanliga sänkfjädrar! Och det tar i fortfarande ibland vid större ojämnheter! Har inte läst om ni har 17" på era fälgar men antar det, annars kan ni glömma allt jag skrivit!:Odd:

Mvh Robban

Postat: fre nov 04, 2011 7:53 pm
av Papillon
Där ser man, vad har du för fälgbredd och däckdimension?

Kopplade in AUX till stereon idag, köpte kabelsats med artnr 1426121 på ford. Blev dock förvånad när jag plocka ut stereon för där satt redan kabeln men jag kan inte hitta kontakten som ska anslutas till Aux pluggen. Finns ingen vid växelspaken och ingen vid handskfacket, den följer med härvan mot torpedväggen sen vetefan var den tar vägen, någon som vet? Kopplade in den med den nya kabeln ist men hade ju varit kul att veta.

Postat: lör nov 05, 2011 1:42 am
av Kviborg
Jag har 17x7.0 och 205/45 alltså samma som original men dock et38!

Kolla på fiestaclubsweden forumet, har läst nåt om det där. Kommer dock inte ihåg om det kom fram till nåt vettigt!

Postat: ons nov 09, 2011 5:05 pm
av rcmike
Kviborg skrev:Hej va kul med en st150 tråd då det kan vara lite dött på fiestaclubsweden sidan!

Tänkte bara slänga in ett råd angående et på fälgar! Nu vet inte jag om du "rc micke" har sänkt din st? Om du inte har det så fungerar et 35 säkert kalas!
Det gjorde det för mig med och jag har et 38. Men sen sänkte jag min bil visserligen med coilovers och då började strulet! I bak var det inga problem, men i fram fick jag ta bort innerskärmarna och valsa skärmkanterna och inte blev det bättre för det! Fick höja och höja och nu är den nu inte många mm lägre än om man hade använt vanliga sänkfjädrar! Och det tar i fortfarande ibland vid större ojämnheter! Har inte läst om ni har 17" på era fälgar men antar det, annars kan ni glömma allt jag skrivit!:Odd:

Mvh Robban
min är sänkt med eibach , men den tar ändå inte i någonstans. men mer än vad den är sänkt nu går inte för då tar den i fram ! jag har beställt ett Sparco fjäderbensstag till den lilla kärran . mekonomen har för 1180 :- . har börjat kika på pumaspeeds bluefin stage 2 .. nån som vet vad det ger om man har KN 57 + milltek flexi . ??

Postat: ons nov 09, 2011 5:06 pm
av rcmike
och ja det är 17 tums hjul.

Postat: tor nov 10, 2011 8:02 am
av Colding
rcmike skrev:min är sänkt med eibach , men den tar ändå inte i någonstans. men mer än vad den är sänkt nu går inte för då tar den i fram ! jag har beställt ett Sparco fjäderbensstag till den lilla kärran . mekonomen har för 1180 :- . har börjat kika på pumaspeeds bluefin stage 2 .. nån som vet vad det ger om man har KN 57 + milltek flexi . ??
Jag fick min mors ST150 06'a bänkad med KN och flexi, stannade på 163,8 hästar om jag inte minns fel.. Tyvärr bänkades den aldrig original så det säger egentligen inte särskilt mkt

Postat: tor nov 10, 2011 8:42 am
av Papillon
164hk e ju inte fy skam med så enkla medel :) Min har också vaknat till liv nu, var nog databoxen som skulle anpassa sig så jag är helt klart nöjd med kn å flexin.

1100 var billigt för ett fjäderbenstag, återkom gärna med resultatet!

Postat: tor nov 10, 2011 9:04 am
av Keller
Papillon skrev:164hk e ju inte fy skam med så enkla medel :) Min har också vaknat till liv nu, var nog databoxen som skulle anpassa sig så jag är helt klart nöjd med kn å flexin.

1100 var billigt för ett fjäderbenstag, återkom gärna med resultatet!
och snart kan du kolla felkoder också ;)

Postat: tor nov 10, 2011 12:04 pm
av Colding
Papillon skrev:164hk e ju inte fy skam med så enkla medel :) Min har också vaknat till liv nu, var nog databoxen som skulle anpassa sig så jag är helt klart nöjd med kn å flexin.

1100 var billigt för ett fjäderbenstag, återkom gärna med resultatet!
Absolut helnöjd! Det väsentliga var inte hästantalet utan att bilens register som förändrades helt till ett mer gti-riktigt sådant! Vrid på toppen är alltid intressant i sugmotorer. Innan modifikationerna upplevde jag det som att vridet höll tillbaka efter 5500rpm, riktigt trist. Men som sagt, KN o flexi är de viktigaste modifikationerna på en ST, enligt mig :)

Postat: tor nov 10, 2011 5:57 pm
av rcmike
jo jag är också jättenöjd med kn+ flexi , visst blir den rappare med dessa modifieringar, men jag undrar om man plockar ut lite till med pumaspeeds bluefin stage 2 ? ...å du som bänkat din till 164 hkr med dessa mods som enligt vissa bara ger 4-5 hkr , måste ju kännas gött. kan man tänkas komma upp i 170 hkr med blufin 2 möjligtvis !? ang fjädebensstaget så beräknas det landa i sverige runt den 20e , mekonomen är återförsäljare för gpartners.se , så det du hittar där tar mekonomen hem frakfritt !