ny ägare st200

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
niclas05
Erfaren
Namn: Lars
Kör: Ingen ford just nu

ny ägare st200

Inlägg av niclas05 »

hejsan, är ny ägare av lätt begagnad st200 2017
men är fist:orna så jävla hårda, fan stötte sönder mig på motorvägen, har allround yokahoma, men har kanske jävligt högt tryck:p

vilka däck ska man köpa till sommaren
och funkar 194 / 205 45 viken av dom är bäst _=) tacksam för svar av någon som är mer bilkunnig :)

Användarvisningsbild
Skåne
Nybörjare
Namn: Hannes O
Kör: Fiesta

Inlägg av Skåne »

Jag gillar hur 205/40:orna känns i svängarna, jag har inte så mycket landsväg på min pendlingsrutt och kan välja småvägar om jag har lust. Men jag såg flera med 45:or när jag letade bil och det verkar funka bra! Vill man göra det ännu mjukare är kanske r16 med 50:or ett alternativ att kika på!

Kanske också kika på däcktrycken lite. Min vanliga ST ska ha 2.6 fram och 1.9 bak enligt lappen vid förardörren, inte samma tryck runtom som den kom med :) Gjorde bakvagnen lite mindre släppig i rondellerna och möjligen lite mjukare på landsväg.
Slingriga skogsvägar :rolleyes:
-14 Fiesta ST2

niclas05
Erfaren
Namn: Lars
Kör: Ingen ford just nu

Inlägg av niclas05 »

Skåne skrev:Jag gillar hur 205/40:orna känns i svängarna, jag har inte så mycket landsväg på min pendlingsrutt och kan välja småvägar om jag har lust. Men jag såg flera med 45:or när jag letade bil och det verkar funka bra! Vill man göra det ännu mjukare är kanske r16 med 50:or ett alternativ att kika på!

Kanske också kika på däcktrycken lite. Min vanliga ST ska ha 2.6 fram och 1.9 bak enligt lappen vid förardörren, inte samma tryck runtom som den kom med :) Gjorde bakvagnen lite mindre släppig i rondellerna och möjligen lite mjukare på landsväg.
Ska testa ;) och se. 2.5 1.8. :-) men är påväg och sälja den. Behöver inte ha en gokart.:-)

Skriv svar