Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Ford Fiesta ST 150, 2005 bråkar...

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
Thomas Tengvall
Nybörjare
Namn: Thomas Tengvall
Kör: Ford Fiesta ST150, 2005

Ford Fiesta ST 150, 2005 bråkar...

Inläggav Thomas Tengvall » ons apr 03, 2019 10:07 am

Stolt ägare till en Fiesta ST 2005 som fram till nu har gått som en klocka.
Tyvärr har den börjat "spika" okonsekvent.
Oavsett växel, lätt eller tung belastning, oavsett rpm så ger den ifrån sig ett kort spikande vid gaspådrag (normal lugn acc). Bilen har ny spole, nya stift, nya kablar, ny knacksensor men....det blev inte bättre.
Ren spikning, inte kamknack eller vevknack....
Bilen går precis som den ska i övrigt. Såg iofs att vid spikning så pustar den ur sig ett rökmoln (brunaktigt).
Bilen har precis tangerat 20 000 mil men är välservad.
Någon som har tips/trix/råkat ut för detta?

St150
Nybörjare
Namn: Victor S
Kör: Fiesta ST150

Inläggav St150 » mån sep 09, 2019 4:19 pm

Aldrig aktiv här och hoppas det har löst sig! Har läst att det är vanligt att en vslang till vevhusventilationen spricker jag gör att bla tomgång kan bete sig lite märkligt då den får in luft där, kanske är det som felar hos dig? Sitter under insuget så det är lite mek att komma åt!