Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Instrumentpanelen dog på min Ford Ka

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
ch_gr
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: ons mar 04, 2020 9:02 pm
Namn: Christopher G
Ort: Helsingborg
Kör: Ford Ka 2011

Instrumentpanelen dog på min Ford Ka

Inläggav ch_gr » ons mar 04, 2020 9:08 pm

När jag skulle köra hemåt nu på eftermiddagen så började först varningslamporna för inoperativ hillbreak och antisladd lysa. När jag sedan parkerat bilen och startade den två timmar senare så är hela instrumentpanelen död. Inga mätare fungerar och alla lampor likaså förutom att indikatorn för halvljus som fortfarande fungerar. Allt annat i bilen fungerar som det ska.

Vad kan detta vara, hur kan det åtgärdas och hur mycket kan det tänkas skada plånboken?

Tacksam för svar!

Tags:

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 4727
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Ort: Gyttorp
Kör: Ka -97, Transit -98 & 01, Kuga -12, Taunus -66, Fiesta -77, Granada -84, Escort -84
Medlemsnummer: 56

Re: Instrumentpanelen dog på min Ford Ka

Inläggav RickardEM » ons mar 04, 2020 9:36 pm

ch_gr skrev:När jag skulle köra hemåt nu på eftermiddagen så började först varningslamporna för inoperativ hillbreak och antisladd lysa. När jag sedan parkerat bilen och startade den två timmar senare så är hela instrumentpanelen död. Inga mätare fungerar och alla lampor likaså förutom att indikatorn för halvljus som fortfarande fungerar. Allt annat i bilen fungerar som det ska.

Vad kan detta vara, hur kan det åtgärdas och hur mycket kan det tänkas skada plånboken?

Tacksam för svar!

Kolla säkring F37 och F53 som sitter på vänster sida om ratten.

\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande

ch_gr
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: ons mar 04, 2020 9:02 pm
Namn: Christopher G
Ort: Helsingborg
Kör: Ford Ka 2011

Re: Instrumentpanelen dog på min Ford Ka

Inläggav ch_gr » tor mar 05, 2020 8:42 am

RickardEM skrev:
ch_gr skrev:När jag skulle köra hemåt nu på eftermiddagen så började först varningslamporna för inoperativ hillbreak och antisladd lysa. När jag sedan parkerat bilen och startade den två timmar senare så är hela instrumentpanelen död. Inga mätare fungerar och alla lampor likaså förutom att indikatorn för halvljus som fortfarande fungerar. Allt annat i bilen fungerar som det ska.

Vad kan detta vara, hur kan det åtgärdas och hur mycket kan det tänkas skada plånboken?

Tacksam för svar!

Kolla säkring F37 och F53 som sitter på vänster sida om ratten.

\Rickard


Kontrollerat, tyvärr verkar det inte vara något såpass enkelt.

Användarvisningsbild
RickardEM
Legend
Inlägg: 4727
Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:00 am
Namn: Rickard Ribbing
Ort: Gyttorp
Kör: Ka -97, Transit -98 & 01, Kuga -12, Taunus -66, Fiesta -77, Granada -84, Escort -84
Medlemsnummer: 56

Re: Instrumentpanelen dog på min Ford Ka

Inläggav RickardEM » fre mar 06, 2020 3:02 pm

ch_gr skrev:
RickardEM skrev:
ch_gr skrev:När jag skulle köra hemåt nu på eftermiddagen så började först varningslamporna för inoperativ hillbreak och antisladd lysa. När jag sedan parkerat bilen och startade den två timmar senare så är hela instrumentpanelen död. Inga mätare fungerar och alla lampor likaså förutom att indikatorn för halvljus som fortfarande fungerar. Allt annat i bilen fungerar som det ska.

Vad kan detta vara, hur kan det åtgärdas och hur mycket kan det tänkas skada plånboken?

Tacksam för svar!

Kolla säkring F37 och F53 som sitter på vänster sida om ratten.

\Rickard


Kontrollerat, tyvärr verkar det inte vara något såpass enkelt.

Det var synd, ska kolla lite på elschemat och se om det kan ge några ledtrådar.
Verkar vara ett vanligt problem på systermodellen FIAT 500 men de har ju ett helt annat instrumenthus.

\Rickard
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande