Dyrt att byta kamrem på Fiesta 1.0 Ecoboost årsmodell 2014-2015

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
Tessan
Nybörjare
Namn: Therese Wahldén
Kör: Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 2014-2015

Dyrt att byta kamrem på Fiesta 1.0 Ecoboost årsmodell 2014-2015

Inlägg av Tessan »

Jag ska snart byta kamrem på min Fiesta, årsmodell 2014-2015. Bilen har i skrivande stund gått ca 13800 mil. Jag har kollat runt och tydligen är det ett stort arbete att byta kamrem på denna modell då de måste demontera motorn. Ford tar 18000 kr (efter lite dealande) för detta och då vet jag att det blir rätt gjort då de är proffs på just Ford. Jag har även kollat runt på andra verkstäder och hittade en som var betydligt billigare. Hur ska jag tänka? Jag har läst att när andra verkstäder som inte är proffs på Ford tar sig an ett så här stort jobb för en billig peng har det hänt att bilar sedan fått fel, exempelvis har kylan försvunnit på någon bil. Jag är enda ägaren till bilen och kommer behålla den ett bra tag till. Hur resonerar ni? Hade ni anlitat en annan verkstad eller låtit Ford byta kamremmen?

Användarvisningsbild
Granworth
Veteran
Namn: Kristian S
Kör: Transit oljebrännare , scorpio ghia 94 .
Dröm bil , se foto.
Medlemsnummer: 540

Re: Dyrt att byta kamrem på Fiesta 1.0 Ecoboost årsmodell 2014-2015

Inlägg av Granworth »

Hej.
Mitt svar blir ...

Om du har råd så ta FORD och därmed så har du ju Ford garanti på jobbet ( Och ökat andrahands värdet ) ....
Finns en del att läsa om just dessa kamrems byten här i forumet..
Du kan såklart oxå få garantier från icke Ford verkstäder men sen när olyckan är framme så ... Hmmm
därmed vill jag säga att inte alla icke Ford skruvare är oseriösa men det finns en hel del att tänka efter på ..

Ett gammalt visdomsord " låt inte snålhet bedra visdom " ..

MVH
.....Vad hjälper 500 Hästar under huven... , ... När det sitter en förståndslös bakom ratten...:rolleyes2
Old Fords Never Die They Just Goes Faster.. :racesmile

Erik Farsta
Veteran
Namn: Erik Ö
Kör: Focus RS MK3
Mondeo hybrid
Medlemsnummer: 553

Re: Dyrt att byta kamrem på Fiesta 1.0 Ecoboost årsmodell 2014-2015

Inlägg av Erik Farsta »

Som medlem i Ford Club Sweden så får du rabatt hos flera stora Ford-verkstäder, Hedin, Holmgrens m.fl.
Du får dessutom rabatt i många butiker som säljer tillbehör till Ford, tillgång till våra träffar m.m.

Kan vara värt medlemsavgiften vid ett så pass stor summa ;)
FORD CLUB SWEDEN - Styrelseledamot - Moderator

Skriv svar