Fiesta Mk8 missljud från styrning

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
Användarvisningsbild
ZanyKey
Nybörjare
Namn: Pierre Hägg
Kör: Ford Fiesta ST 19

Fiesta Mk8 missljud från styrning

Inlägg av ZanyKey »

Jag har redan lämnat in bilen på garanti för att det lät från ratten. De bytte rattstången på garanti. Efter en enkel sökning såg jag att det var ett problem som funnits på flera bilar även om det aldrig blev en återkallelse i Sverige. Även efter det bytte rattstången fick jag komma tillbaka en gång för att det lät igen, någon bult hade väl lossnat, dessutom hade de missat att koppla en sladd så rattvärmen fungerade inte.

Nu låter det igen, liksom knakar. Jag tog bort plastkåpan över rattstången för att försöka hitta var det kommer ifrån men det är väldigt svårt att lokalisera.

Ljudet är annorlunda från när jag fick det fixat. Tyvärr har garantin gått ut nu och de vill såklart inte ta ansvar.

Är det någon som känner igen detta och vet vad det kan vara? Det låter nästan som det kan vara plast som "knakar" men tror det är något annat egentligen. Har tryckt på alla plastpaneler, dragit och tryckt på rattten och testat olika lägen men ljudet är kvar.

mange39
Veteran
Namn: magnus unger
Kör: focus stline 19
puma st-line x 21
Medlemsnummer: 549

Re: Fiesta Mk8 missljud från styrning

Inlägg av mange39 »

vet inte om det relaterar men jag kan ibland uppleva någon form av klonk/knak i ratten styrning på min puma -21
även jag goglat en del och verkar tydligt förekommande i uk där finns det tydligen en åtgärd fix för det.
frågade när jag hadde bilen inne för byte av modem/ecu men dom hadde inte hört talas om det.

Skriv svar